Barks väg 7, Solna

Stockholms UroGynmottagning, Solna

Välkommen till Stockholms UroGynmottagning!

Stockholms UroGynmottagning är en landstingsansluten öppenvårdsmottagning för gynekologi, urologi och uroterapi. Vi är specialiserade inom allmän gynekologi och urologi och särskilt inom urininkontinens och avföringsinkontinens. Vi utför även specialiserat gynekologiskt ultraljud och ultraljudsundersökning av ändtarmsmuskeln.

På Stockholms UroGynmottagning värdesätter vi att ge snabb och bra vård till våra patienter.

Utbudet hos Stockholms UroGyn

Hos oss på Stockholms UroGynmottagning erbjuds ett brett utbud inom gynekologi, urologi och uroterapi, där du kan få hjälp med till exempel:

• urininkontinens

• framfallsbesvär

• endometrios

• blödningsrubbningar

• smärta i underlivet

• utredning av blod i urinen

• utredning av misstänkt prostatacancer.

Stockholms Urogynmottagning ligger i Solna

Du hittar mottagningen på Barks väg 7 i Bergshamra, Solna, och vi välkomnar patienter från hela Stockholm.

Inför ditt gynbesök

Inför ditt gynbesök finns det några saker som kan vara bra att tänka på. Du behöver också fylla i en hälsodeklaration så att vi kan ge dig så bra hjälp som möjligt. All information inför ditt besök hittar du här!

Kontakta oss på UroGynmottagningen om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 14:40 - 8 feb, 2024

Maria Akay

Pia Pries Skoglund

Johanna Alföldi

21 feb, 2024

Jag var mycket nöjd med besöket och hjälpen hos dr Urszula W-T

6 feb, 2024

Varit hos dr Susanne S ett antal gånger nu. Har fullt förtroende för denna läkare. Mycket kunnig o professionell. Trevligt bemötande.

24 jan, 2024

Väldigt tryggt och professionellt bemötande. Gjorde en operation och har bara gott att säga. Både sköterskor och läkare lyssnade och gav bra information. Jag kände mig väldigt trygg och omhändertagen.

11 jan, 2024

Oerhört kränkande i sitt bemötande var läkaren/urologen Björn. Han frågade med en otrevlig ton hur jag trodde att just han skulle kunna hjälpa mig. Att jag minsann skulle söka på vårdcentral. Han bad mig att inte söka vård där igen. Gick gråtandes därifrån.

10 jan, 2024

Rekommenderar varmt dr Ursula. Kunnig, empatisk och tydlig. En väldigt duktig gynekolog.

Fråga ställd 21:36 - 11 dec, 2019

Kan en läkare som behandlar en patient bara avsäga sig vidare behandling?

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

För generella frågor som gäller vilka rättigheter man har som patient eller vilka skyldigheter en vårdgivare har, vänd er till Patientnämnden https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/Patientnamnden-Stockholm/ Har ni en specifik fråga eller synpunkt som gäller vår mottagning kontaktar ni oss via 1177.se alternativt ringer oss.

Fråga ställd 15:02 - 26 nov, 2019

Hej! Finns drop in för gyn? Mvh

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Vi har drop-in för Gyn mellan 8.30 och 14.30 måndag-fredag. Vi äter lunch mellan 12 och 13, men mottagningen är öppen

Fråga ställd 11:08 - 29 okt, 2019

Jag har snart slut på mina inkontinensskydd Tena Lady Normal (tre doppar) i förpackningar om 30 st. De har tidigare levererats till dörren i en kartong med 12x30 st. Tyvärr minns jag inte längre var jag beställer dem. Tacksam för svar!

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej, Kontakta din vårdcentral. Distriktssköterskan på din vårdcentral är den som skall hjälpa till med förskrivning av hjälpmedel. Hälsningar Ingvar Urogyn

Fråga ställd 22:43 - 24 sep, 2019

Behöver jag en remiss från en allmänläkare till en gynekolog?

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Det går fint att söka direkt till gynekolog utan remiss. Med remiss från vårdcentralen får man dock en lägre patientavgift för det första besöket efter remissen.

Fråga ställd 00:12 - 17 aug, 2019

kan ni ta emot patienter som är rullstolsberoende? Jag behöver hjälp med förflyttning.

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Kristin, Vi kan ta emot patienter i rullstol. Vi har vändskiva och lyft här på mottagningen för förflyttning. Välkommen Ingvar Urgoyn

08 - 678 2# ## Visa nummer

Besöksadress