Berga hälsocentral

Om Berga hälsocentral

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet.
Hos oss arbetar distriktsläkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, och läkarsekreterare. Vi har specialistmottagningar, där våra sjuksköterskor arbetar inom områdena astma/KOL, diabetes, demens, blodtryck, hjärta/kärl, sårvård och vaccinationer för bland annat utlandsresor. Vi har en livsstilsmottagning där vi erbjuder patienter stöd och utbildning i livsstilsförändringar när det gäller kost, vikt, motion, alkohol och rökning. Vi har också en samverkanskoordinator som fungerar som en länk mellan läkare, den sjukskrivna och försäkringskassan.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Carina Olofsson

Lista dig hos Berga hälsocentral

Rimsmedsvägen 21, Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 11:00 - 12:00 Provtagning
Astma, stödverksamhet, Diabetes, stödverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Hypertoni, stödverksamhet, Livsstilsmottagning, primärvård, Minnestörning, Psykolog, Vaccinationsverksamhet