Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning Bäckefors, Bäckefors

Om Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning Bäckefors, Bäckefors

Vårt uppdrag är att ge planerad och akut psykiatrisk öppenvård och behandling.
Målgruppen är i första hand invånarna i de fyra Dalslandskommunerna Bengtsfors, Dals Ed, Färgelanda och Mellerud som har behov av psykiatrisk specialistvård exempelvis vid psykos, affektiva tillstånd, svår depression,svår personlighetsstörning, svårare ångesttillstånd mm.
Den öppna psykiatriska vården ses som basen i psykiatrin och målet är så långt som möjligt kunna ge utredning, behandling, vård och stöd till patienten och anhöriga i närmiljön.
Personalen utgörs av läkare, sjuksköterskor, mentalskötare, psykolog, arbetsterapeut, kurator och teamsekreterare.

Dalslands Sjukhus, 668 88, Bäckefors, plan 2 - visa på karta
Allmänpsykiatri, vuxna