Psykiatriskt mobilt akutteam Bäckefors, Bengtsfors

Om Psykiatriskt mobilt akutteam Bäckefors, Bengtsfors

Inriktning/Uppdrag
Erbjuda patienten vård och behandling i närmiljö som ett alternativ till sjukhusvård vid försämring och nyinsjuknande.
Underlätta permissioner och utskrivning för patienter som behandlas i dygnetruntvård.
Stödja och underlätta för närstående.
Ge råd,stöd och konsultinsatser till övriga vård och omsorgsgivare.
Utveckla samverkan för patientnytta internt och externt.

Dalslands sjukhus, 668 88, Bäckefors, Vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning - visa på karta
  • Måndag - Söndag 16:00 - 01:30
Allmänpsykiatri, vuxna