Önskehemsgatan 22, 1tr, Högdalen - Visa på karta

Logo Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen

Bandhagen, Stockholm

Tandläkarmottagning i Läkarhuset Högdalen

Varmt välkommen till min tandläkarmottagning som ligger centralt intill centrum i Högdalens Läkarhus, nära till kommunikationer och med goda parkeringsmöjligheter. Du hittar mig på första våningen i trevliga och ljusa lokaler med luftkonditionering!

Tandläkare Sven-Åke är medlem i Praktikertjänst.

Jag är medlem i Praktikertjänst och har lång erfarenhet som legitimerad tandläkare. Jag arbetar med allmäntandvård, implantat och estetiskt tandvård. Jag ser alltid till att vidareutvecklas genom att gå på kurser kontinuerligt.

För mig är det viktigt att du som kund får en bra helhetsupplevelse. Jag ger alltid bra service och ett tandläkarbesök med mycket god kvalitet. Jag har även garanti på all min tandvård.

Delbetalning är möjligt enligt överenskommelse.

Behandlingar vi kan hjälpa dig med:

• Kronor och broar
  • Bettskenor
  • Tandskydd (används vid sportsammanhang)
  • Tandblekning (skonsamma metoder då du vill bleka dina tänder)
  • Behandling av tandvårdsrädsla
  • Rotbehandling
  • Problem med visdomständer
  • Akuttandvård - vi hjälper dig samma dag!
  • Implantatbehandling
  • Estetisk och kosmetisk tandvård

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär?

Jag tar emot patienter med akuta besvär och har oftast möjlighet att ge dig en tid samma dag! Kontakta oss på telefonnummer 08-68 66 090.

Välkommen till Tandläkare Sven-Åke Åström!

Informationen uppdaterades 05 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Välkommen på tandläkarundersökning hos Sven-Åke! Vid din tandläkarundersökning kontrollerar jag manuellt och med hjälp av röntgen om du h...

Välkommen på tandläkarundersökning hos Sven-Åke!

Vid din tandläkarundersökning kontrollerar jag manuellt och med hjälp av röntgen om du har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket tar jag också bort tandsten om det finns. Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas kommer vi tillsammans fram till hur och när det ska göras.

Hur ofta du behöver komma till mig beror på hur stora problem du har med tänderna. Vi lägger tillsammans upp en individuell behandlingsplan.

Tandutdragning hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Har du en tand som måste tas bort? En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Man kan också behöva dra ut e...

Har du en tand som måste tas bort?

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Man kan också behöva dra ut en besvärlig visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjas.

Välkommen att boka en tid hos mig!

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Har du fått hål i en tand eller har en gammal lagning gått sönder? Behandlingen inleds alltid med en undersökning och sedan ges eventuell...

Har du fått hål i en tand eller har en gammal lagning gått sönder?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning och sedan ges eventuell bedövning. Sedan tas den skadade delen av tanden bort och hålet lagas med en plastfyllning.

Kontakta mig för att boka en tid!

Rotfyllning hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Behöver du en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Behöver du en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att du fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att tandläkaren gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera. Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllningen påbörjas men om den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning.

Välkommen att boka en tid hos mig!

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Vad är en tandkrona? Kronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas, till exempe...

Vad är en tandkrona?

Kronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas, till exempel av karies.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel, kan tandläkaren behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Kontakta mig om du har några frågor!

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Vad är en tandkrona?

Kontakta mig om du har några frågor!

Akuttandvård hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Har du drabbats av akut tandvärk eller har du skadat en tand? Jag kan hjälpa dig med olika typer av akuta tandproblem, exempelvis: a...

Har du drabbats av akut tandvärk eller har du skadat en tand?

Jag kan hjälpa dig med olika typer av akuta tandproblem, exempelvis:

• akut tandvärk
  • slagit ut en tand
  • tappat en fyllning
  • en krona eller bro som lossnat
  • infektion i tänderna/käkarna

Patienter med akuta besvär har jag ofta möjlighet att ge en tid samma dag. Kontakta oss på 08-68 66 090!

Tandblekning hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Tandblekning är idag en vanlig behandling och vi erbjuder skonsamma metoder då du vill bleka dina tänder. Kontakta mig för att boka tid!

Kontakta mig för att boka tid!

Tandimplantat hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Vad används tandimplantat till? Tandimplantat används för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar...

Vad används tandimplantat till?

Tandimplantat används för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet och på dessa sätts sedan de konstgjorda tänderna.

Välkommen att boka en tid för konsultation om tandimplantat!

Tandhygienist hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Vad kan tandhygienisten hjälpa mig med? Hos tandhygienisten kan du bland annat få hjälp med att ta bort tandsten, beläggningar och översk...

Vad kan tandhygienisten hjälpa mig med?

Hos tandhygienisten kan du bland annat få hjälp med att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning. Tandhygienisten kan också utföra putsning och polering av dina tänder.

Tandhygienisten jobbar främst med förebyggande munhälsa och ger dig därför tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att få en god tandhälsa.

Tandvårdsrädsla hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Tycker du att det är obehagligt att gå till tandläkaren? Hos Tandläkare Sven-Åke Åström kan vi stor erfarenhet att hjälpa dig som har tan...

Tycker du att det är obehagligt att gå till tandläkaren?

Hos Tandläkare Sven-Åke Åström kan vi stor erfarenhet att hjälpa dig som har tandvårdsrädsla.

Estetisk tandvård hos Tandläkare Sven-Åke Åström i Högdalen i BANDHAGEN

Vill du förbättra din tänders utseende? Det finns olika anledningar till varför man väljer estetisk tandvård, exempelvis: Sneda och ...

Vill du förbättra din tänders utseende?

• Sneda och ojämna tänder
  • Missfärgade och mörka tänder
  • Skadade tänder
  • Mellanrum mellan tänderna
  • Svårt att tugga

Kontakta oss för konsultation av estetisk tandvård!

Sven-Åke Åström

Leg. Tandläkare