Närhälsan Olskroken vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Olskroken vårdcentral

, Olskroken

Redbergsvägen 6, 416 65, Göteborg, 41665 Göteborg

DROP-IN VACCINATION TBE - Måndag till fredag klockan 10-11:30 JOURMOTTAGNING Patienter hänvisas på kvällar och helger till Capio Alléjouren på Södra Allégatan 6.Öppet vardagar kl. 17.00-22.00 samt helger och röda dagar kl. 10.00-16.00. Läs mer på capio.se LÄTTAKUT Du kan själv boka fysiskt läkarbesök till dig eller ditt barn via 1177 om du besväras av: Hosta, snuva, feber, halsont, urinvägsbesvär, bedömning av sår, akuta hudbesvär, akuta ögonbesvär, akuta öronbesvär, akut allergi, akut smärta i knä, fot, rygg, nacke, skuldra eller axel. Din tid avbokas automatiskt om du bokar en tid för annan åkomma som inte står ovan. Tiderna släpps 24 timmar innan. Om inga tider finns att boka innebär det att det är fullbokat. Har du inte möjlighet att boka via webben är du välkommen att ringa till vårdcentralen för att få hjälp med tidsbokning. PROVTAGNING Här kan du som har en provtagningsremiss (medtages) eller beställning från vårdgivare boka tid för provtagning.

Vi på Närhälsan vårdcentralen Olskroken tar emot människor i alla åldrar. Våra ledord är bra tillgänglighet, förstklassig sjukvård, gott omhändertagande och nöjda patienter. Verksamhetschef Kristina Lindén Eriksson Närhälsan vårdcentralen Olskroken, DIN vårdcentral Diabetesmottagning Astma/KOL-mottagning Bokade tider för vaccination kl 8.00 - 16.30. Tidsbokning för enskilt malariarecept (ingen drop in). När mottagningen har stängt hänvisas till Alléjouren.

Informationen uppdaterades 12:34 - 10 apr, 2024

3 apr, 2024

En mycket välfungerande vårdcentral i centrala Göteborg. Jag blir alltid vänligt bemött, får goda råd och professionell behandling. Personalen lyssnar och besluten är noggranna och väl avvägda. Kan rekommenderas speciellt för oss äldre.

20 dec, 2023

Alltid supersnabb service. Jag får nästan alltid komma in Sanna dag om jag ringer på morgonen.

14 apr, 2023

Det är så synd att tack om nånstacka motarbetande personal ska förstöra och kompromissa för de som brinner för sitt yrke och levererar hög kvalitativ vård på Olskroken vårdcentralen ,detta bör ses om , man ska ej behöva blir omtyckt för att få den vård vi har rätt till !! Skyll ej på alla i personalen när bara en stacka missköter sig gömt bakom en telefonlur och omöjlig gör det för oss att få vård, Personalen på Olskroken Vårdcentral är fantastiska .....synd för ett rutten äpple som kompromissar de andra och att omöjliggör tillhörighet till vård , där av min lämnad betyg .

19 jan, 2023

11 jun, 2021

Gjorde ett självtest covid-19 på plats. Alla ”självtestare” använde samma ospritade pennor vilket jag ifrågasatte. Svaret från personalen va ” jag spritar pennorna ofta” Oprofsigt . Har testat mig på en annan vårdcentral och där informerade personalen att pennorna spritas efter varje användare utan att jag ens ställde frågan. Aldrig mer denna vårdcentral .

Här kan du se omdömen som Närhälsan Olskroken vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, vuxna, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet