Beroendemottagning Kvinnor, Göteborg

Om Beroendemottagning Kvinnor, Göteborg

Beroendemottagning Kvinnor vänder sig till kvinnor, från 18 år, boende i Göteborg, Härryda, Mölndal, Partille samt Öckerö som har ett missbruk/beroende av alkohol, läkemedel eller narkotika i kombination med psykiatrisk problematik som kräver specialistinsats. Utöver detta bör finnas särskilda behov av en mottagning som riktar sig till enbart kvinnor.
Mottagningen erbjuder utredning, bedömning, återfallsprevention, samtalsbehandling och samtalsstöd på olika nivåer, par- och familjesamtal samt farmakologisk behandling.
Man kan komma till mottagningen genom att söka själv =egenremiss eller via remiss. Remissförfarande genom Kontaktpunkten/Remissportalen.

Olskroksgatan 30, 416 66, Göteborg - visa på karta
  • Tisdag - Torsdag 08:00 - 16:30