Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Umeå

Om Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Umeå

Välkommen till Barn- och ungdomspsykiatrisk mottagning Umeå!

Kontakta oss genom att logga in på våra e-tjänster eller ring något av våra telefonnummer.

Barn- och ungdomspsykiatri Umeå är en specialistmottagning för barn och unga med allvarliga psykiatriska tillstånd och där funktionsnivån i vardagen är påverkad. För att komma till vår mottagning behövs remiss från hälsocentralen, barnhälsovården, ungdomsmottagningen ungdomshälsan eller skolans elevhälsa. I Umeå finns också en vårdavdelning för hela länet.

Aktörgränd 16 - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:30 - 09:30
  • Måndag - Tisdag 13:00 - 14:30
  • Torsdag - Fredag 08:30 - 09:30
  • Torsdag - Fredag 13:00 - 14:30
I Västerbotten behöver man remiss för att komma till Bup. Det är hälsocentralen, sjukstugan, barnhälsovården, ungdomshälsan, ungdomsmottagningen eller skolans elevhälsa som kan skriva remiss om de bedömer att problemen är allvarliga.