Sömnlaboratorium Avesta

Sömnlaboratorium Avesta

, Avesta

Avesta lasarett, Lindsnäsvägen 2, Avesta

På Sömnlab i Avesta utreder vi sömnapné och sömnbesvär, inkluderande sömnsvårigheter, hypersomni, parasomni, narkolepsi samt dygnsrytmsstörning. Vi behandlar och följer upp sömnapné. Har du besvär med så kallade Restless legs (rastlösa ben) ska du i första hand vända dig till din Vårdcentral för utredning och behandling. Sömnlab kan i enstaka fall vara del i utredning och insättande av behandling. Vi rekommenderar dig som patient att som första alternativ logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster för kommunikation med oss. För rådgivning, tidbokning, ändring av bokad tid inför sömnregistrering eller övriga frågor: Telefon 0226-49 61 37 (TeleQ med flerval) Bokning av service samt beställning av reservdelar och tillbehör till din APAP/CPAP (luftpump vid sömnapné): Dalarnas Hjälpmedelscenter, DHC, telefon: 0243-49 78 65 (TeleQ med flerval)

Informationen uppdaterades 15:26 - 10 dec, 2021

5 feb, 2020

Bra sköterskor , dåliga läkare som inte har tid att bedöma orsaken till sjukdomen hos patienten utan bara går efter statistik hos andra patienter. Alla patienter är olika.

22 nov, 2017

Utmärkt o professionellt bemött, bedömd och åtgärdad. Dock för att följa upp när man har ett snabbt ärende är både svårt o förvirrande. Sidan säger kontaktdata, ger tider osv. När man ringer så dels en massa val o sedan oavsett vad du väljer en tilldelad telefontid utan påverkan....är ju rätt svårt när man jobbar...dessutom är infon med öppettider sådan att man förutsätter att ngn svarar, lr kö-funktion.. Behöver egentligen bara svar hur man går tillväga när man byter landsting för CPAP osv..

5 sep, 2016

Fantastiskt trevlig och kunnig sköterska vi fick träffa. Hon var en riktig solstråle.

23 feb, 2015

Sömnutredningsverksamhet