Barnavårdscentral Avestahälsan

Barnavårdscentral Avestahälsan

, Avesta

Markusgatan 17, Avesta,

På Barnavårdcentralen arbetar BVC-sköterska Annica Nyström och allmänläkaren Katrin Jacobsson, båda med lång erfarenhet och stor kunskap om barn. Vi träffar barnen i åldrarna 0-6 år vid hembesök och på mottagningen. Vi arbetar för att främja fysisk, psykisk och social hälsa i samarbete med Er föräldrar, där barnet står i centrum. Ni möts med respekt och omtanke. Vi samarbetar med med flera yrkeskategorier inom kommun och region, bla specialpedagoger, socialtjänst, logoped, barn-och ögonmottagning. Vi erbjuder: - Föräldragrupp - Spädbarnsmassage - Barnhälsovårdspsykolog Vid 5-års kontrollen görs utvecklingsbedömning och läkarbesök vid ett och samma tillfälle. De flesta BVC delar besöket på två tillfällen. Vi har valt att göra det vid ett tillfälle.
Ni är alltid välkomna med små som stora frågor till Barnavårdscentralen mitt i centrum! Telefontid vardagar: kl.08.00-09.00 välj Barnhälsovård Övrig tid lämna meddelande så ringer vi upp när vi har tid. Är ditt barn sjukt och behöver läkarvård eller rådgivning kontakta vår vårdcentral, samma telefonnr men välj Vårdcentral 1177barn http://www.amningshjalpen.se/ http://www.giftinformation.se

Informationen uppdaterades 09:39 - 13 sep, 2022

Barnhälsovård/BVC