Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC, Askim

Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC

, Askim

Askims Torg 5, 436 43, Askim, 43643 Askim

Vaccination mot Covid-19 All information om hur du bokar dig, samt samtyckesblankett och hälsodeklaration finner du på vår hemsida, se nedan. -- Läs mer, boka tid för Covid-19 vaccination på vår hemsida: hovasaskimfamiljelakare.se - för klickbar länk se nedan under Webbplats.

Genom samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier erbjuder vi tillgänglighet och kontinuitet genom livets alla skeden. Här arbetar åtta läkare som är specialister i allmänmedicin samt fyra ST-läkare och två underläkare. Hos oss finns sjuksköterskor och distriktssköterskor med specialistkompetens inom bland annat diabetes, astma/KOL, rökavvänjning, inkontinens, vaccination och barnhälsovård. Vi har tillgång till medicinsk fotvård. Här arbetar två psykologer och en psykoterapeut som erbjuder KBT och IPT. Vi har äldresjuksköterska med möjlighet att göra hembesök. Vi har tidsbeställd mottagning samt drop-in. Drop-in mottagning till läkare, sjuksköterska, provtagning är öppen mån - fre kl 8-11.30. När vi inte har öppet hänvisar vi till Grimmereds jourcentral, Lergöksgatan 2B, 421 50 Västra Frölunda. Öppet vardagar kl 17-22, helger och röda dagar kl 10-15. Vi har ett nära samarbete med Hovås Askim Rehabenhet, Socialtjänst, Arbetsförmedling och Försäkringskassa. Verksamhetschef: Erik Lissbrant

Informationen uppdaterades 08:06 - 4 mar, 2024

15 mar, 2024

Oerhört inkompetent läkare.

14 jan, 2024

Mycket inkompetent läkare. Dömande och otrevlig. Rekommenderar inte att välja denna vårdcentral.

31 jan, 2021

24 aug, 2019

Innan ni öppnar, Ställ ut stolar så att åtminstone 10-15 personer får sittplats. De flesta är ju trötta pga att de är sjuka

7 mar, 2019

Från ca 45 minuter innan ni öppnar börjar patienter komma. Lång väntan och bara fyra sittplatser. Det skulle underlätta att ha nummerlapparna tillgängliga utanför den låsta dörren. I övrigt är detta en fantastisk vårdcentral med suveränt bemötande och skicklig personal.

Här kan du se omdömen som Nötkärnan Hovås Askim Familjeläkare och BVC har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Vaccination mot covid-19, Vårdcentral (BT), Allmänmedicin, Provtagningsverksamhet, öppen vård