Capio Vårdcentral Hovås, Askim

Om Capio Vårdcentral Hovås, Askim

Våra familjeläkare är specialister i allmänmedicin. På Capio Vårdcentralen Hovås/Billdal finns fem familjeläkare samt ST och AT läkare.
Till våra distriktssköterskor Iren och Anna-Karin kan ni boka tid för såromläggning, borttagning av stygn, läkarordinerade injektioner, blodtryckskontroller, samtal m.m. Vi är även behjälpliga med beställning av inkontinensskydd, hjälp med rökavvänjning etc. Vi kan även erbjuda specialist sköterskehjälp inom Astma/Kol. Hos vår diabetessköterska kan du boka tid för diabeteskontroller och rådgivning. Vi har
I laboratorium utför vi provtagningar, analyserar prover, allergitestar etc. Vi har också en komplett vaccinationsmottagning. Tillgång till psykolog som också är utbildad i kognitiv beteendeterapi erbjuds. Våra familjeläkare har möjlighet att remittera till psykologen vid behov.
När vi har stängt hänvisar vi våra listade patienter till Jourmottagning Alléjouren som finns med Capio Vårdcentral Axess.

Lista dig hos Capio Vårdcentral Hovås, Askim

Hedtångsvägen 8, 436 53, Hovås - visa på karta