Närhälsan Sisjön vårdcentral, Askim

Närhälsan Sisjön vårdcentral

, Askim

Datavägen 1, 436 32, Askim, 43632 Askim

Välkommen att boka tid på vår Direktmottagning: Läkarbesök: Ring för tidsbokning eller boka tid via hemsidan/E-tjänster - tider släpps klockan 07.30 för innevarande dag. Sjuksköterskebesök: drop-in vardagar kl 8:15 - 10:30 samt bokningsbara tider via hemsidan/E-tjänster. Väntetid förekommer då vi sorterar utifrån medicinsk prioritet -Ett besvär/symtom per söktillfälle. -Inga förlängningar av långtidssjukskrivningar. -Ingen förskrivning av narkotikaklassade preparat. VACCINATION COVID-19: Folkhälsomyndigheten rekommenderar följande personer en vaccinationsdos i april 2024: * 80 år och äldre. * Personer 65 - 79 år och som har dagliga omsorgsinsatser från ex SäBo/korttidsboende, LSS-boende. Boka tid via telefon. PROVTAGNING: på remiss från sjukhus eller mottagning hänvisas i första hand till bokningsbara tider på eftermiddagen, bokas via E-tjänster. ÖVRIG PROVTAGNING: Drop in: Måndag - fredag klockan 08.15-11.30 Övriga tider bokas via vår hemsida eller på telefon.

Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier. Det gör att vi kan erbjuda dig ett professionellt omhändertagande och ett gott bemötande. Utöver distriktsläkare har vi sjuksköterskeledda specialmottagningar inom astma/KOL, hypertoni, diabetes, rökavvänjning, livsstil, riskbruk och distriktssköterskeverksamhet. Dessutom finns psykolog för samtalsterapi. Vi har tidsbeställd mottagning för planerade och akuta besök till läkare. Vi har även ett nära samarbete med Närhälsans rehabmottagningar, Socialtjänst och Försäkringskassa. När vårdcentralen är stängd hänvisar vi till Jourcentralen Grimmered (fr o m den 1 januari 2023). Besöksadress: Lergöksgatan 2B, Västra Frölunda. Öppet vardagar 17:00 - 22:00 lördag och söndag 09:00 - 15:00. Verksamhetschef: Jennifer Rudolph tfn 072-207 16 73

Informationen uppdaterades 06:26 - 10 apr, 2024

Här kan du se omdömen som Närhälsan Sisjön vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Onsdag - Torsdag:07:30 - 17:00

Onsdag - Torsdag:07:30 - 17:00

Besökstider

Drop in till lab

Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19, Psykologverksamhet, vuxna, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vårdcentral (BT)