Närhälsan Askim vårdcentral, Askim

Om Närhälsan Askim vårdcentral, Askim

Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier. Det gör att vi kan erbjuda dig ett professionellt omhändertagande och ett gott bemötande.Utöver distriktsläkare har vi sjuksköterskeledda specialmottagningar inom astma/KOL, hypertoni ,diabetes, rökavvänjning, livsstil, riskbruk och distriktssköterskeverksamhet. Dessutom finns kurator och psykolog för samtalsterapier. Vi har specialutbildad äldresjuksköterska som har möjlighet att göra hembesök.Vi har tidsbeställd mottagning för planerade och akuta besök till läkare, samt drop-in till sköterska 9 - 16 varje dag. Vi har även ett nära samarbete med Närhälsans rehabmottagningar, Socialtjänst och Försäkringskassa.När vårdcentralen är stängd hänvisar vi till Närhälsan Kungshöjd jourcentral öppet vardagar 17:00-22:00 lördag och söndag 10:00-16:00. Närhälsan Kungshöjd jourcentral finns på Kaserntorget 11 A, Göteborg. Verksamhetschef Annika Knober tfn 070-5 80 19 15.

Lista dig hos Närhälsan Askim vårdcentral, Askim

Datavägen 1, 436 32, Askim - visa på karta