Arvidsjaurs hälsocentral

Arvidsjaurs hälsocentral

, Arvidsjaur

Sjukstugegatan 3, 933 83 Arvidsjaur, 93383

Tonval telefon: #1 Psykisk ohälsa #2 Lab #3 Recept (receptförnyelser tar upp till fem arbetsdagar) #4 Tidsbokning/rådgivning (1 för gult team, 2 för grönt team eller 3 för blått team) #5 BVC #6 Barnmorska #7 Fysioterapi #8 Arbetsterapi

Arvidsjaurs Hälsocentral är en glesbygdshälsocentral där vi arbetar i tvärprofessionella team. I teamen jobbar vi för kontinuitet och för att du som patient ska få träffa den personal som känner dig och din historia.
Alla som är listade på Arvidsjaurs Hälsocentral har en patientansvarig läkare, PAL, och du tillhör det team där din läkare ingår: Team GUL: Roger Konradsson, Helena Wallström och Nadja Johansson Team GRÖN: Anders Lagerlöf, Per Stenlund och Ida Olofsson Team BLÅ: Sofia Åhman och Johan Pihlsgård Du ser vem din läkare är genom att logga in på 1177.se, Arvidsjaurs hälsocentral. Vi har ett psykosocialt team för dig med psykisk ohälsa, även det tvärprofessionellt. På hälsocentralen finns även mödra- och barnhälsovård medicinsk fotvård samt röntgen. Vi har ett lab med en mobil servicepunkt, Vårdbussen, som åker ut till Glommersträsk och Moskosel varannan vecka.

Informationen uppdaterades 00:10 - 23 mar, 2024

Här kan du se omdömen som Arvidsjaurs hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Dietistverksamhet, Arbetsterapi, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Barnhälsovård/BVC, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Barnmorskemottagning, Akutverksamhet med basåtagande i primärvård, Medicinsk fotvård