Åbågen Barnmorskemottagning, Arboga

Arboga

MVC bedriver verksamhet enligt regionens riktlinjer, MVC har även ungdomsmottagning. Hos barnmorskan får Du hälsovård under din graviditet och utbildning i föräldragrupp. Vår barnmorska möder Du också när Du behöver preventivmedel, vill ta prov vid misstänkt könssjukdom, när Du ska ta cellprov samt när Du kommer in i klimakteriet och har frågor kring detta.
Till oss kan Du komma för att få hjälp med: Rådgivning angående klimakterium och kontinens, gynekologisk cellprovtagning, preventivmedelsrådgivning och förskrivning, undersökning/provtagning för könssjukdomar, hälsovård under graviditet inklusive föräldrautbildning.

Österled 30, Arboga - visa på karta
Barnmorska, Barnmorskemottagning, Mödravårdscentral