Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Åsidan Nyköping, Nyköping

Om Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Åsidan Nyköping, Nyköping

Arbetsterapeuten har till uppgift att träna människor, som på grund av skada, sjukdom eller ett medfött handikapp har svårigheter att klara sitt dagliga liv.$Arbetsterapeuterna använder aktiviteter som medel för att öka människans möjligheter att själv kunna påverka sin livssituation.$I dessa behandlingsåtgärder ingår:$ $* Träning och behandling$* Tillverkning och utprovning av ortoser för händer$* Viss utprovning av hjälpmedel$* Medverkar vid vårdplanering och bedömning av aktivitetsförmåga$* Medverkar vid minnesutredningar i minnesteam

Visornas väg 6 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Röstbrevlåda