KOL-teamet Nyköpings lasarett, Nyköping

Om KOL-teamet Nyköpings lasarett, Nyköping

På KOL-mottagningen finns team som består av sjuksköterska, dietist, arbetsterapeut, sjukgymnast, kurator, undersköterska och läkare.$Vi tar hand om patienter med KOL som remitterats från Primärvården.$Till oss kommer även de patienter med KOL som på grund av sin sjukdom har upprepade vårdtillfällen och akutbesök.

Nyköpings lasarett, Ingång via huvudentrén, följ skyltar mot Medicinkliniken, plan 2 - visa på karta
Andningsfysiologi