Neurologiteamet Nyköpings lasarett, Nyköping

Om Neurologiteamet Nyköpings lasarett, Nyköping

Här på neurologiteamet tar vi hand om de flesta neurologiska sjukdomar (sjukdomar i nervsystemet). Som exempel kan nämnas Parkinson, epilepsi, MS och stroke men också mer ovanliga sjukdomstillstånd. För att komma till oss och göra en utredning krävs en remiss från din distriktsläkare eller annan specialistläkare. Eventuella behandlingar sker sedan antingen hos oss eller på din vårdcentral. Vi som arbetar här är två läkare och en sjuksköterska. Alla är specialiserade på sjukdomar i nervsystemet. Läkarna har lång erfarenhet av både bred allmänneurologi och högspecialiserad neurosjukvård.

Nyköpings lasarett, Målpunkt A, Medicinkliniken, plan 2 - visa på karta
Neurologi