Sjukgymnastikmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Om Sjukgymnastikmottagningen Nyköpings lasarett, Nyköping

Sjukgymnaster/fysioterapeuter arbetar företrädesvis inom slutenvården men också i öppenvård på till exempel ortopedmottagning och inom neurorehabilitering. Sjukgymnastik innebär att förebygga och behandla funktionsstörningar som begränsar eller hotar att begränsa individens rörelseförmåga. Metoderna som används är både fysiska och kognitiva.Till Paramedicin hör också bassängen som organisatoriskt tillhör sjukgymnastiken.

Nyköpings lasarett, entré 3, målpunkt A, våning 1, sjukgymnastiken - visa på karta
Sjukgymnast