Närhälsan Ängabo vårdcentral, Alingsås

Närhälsan Ängabo vårdcentral

, Alingsås

Sundsbergsvägen 7, 441 50, Alingsås, 44150 Alingsås

Uppdaterad 2024-04-15 NYA PATIENTAVGIFTER 1 APRIL 2024 Läkare (besök, videobesök) 200 kr. Besök på rehabmottagning 200 kr. Avgift för sjuksköterska återinförs för 65-85 år. Alla distanskontakter som ersätter besök (1177, telefon) oavsett yrkeskategori kostar 80 % av besöksavgift (psykolog, sköterska 40 kr, läkare 160 kr). VACCINATION MOT COVID-19 VÅREN 2024 Du som är 80 år eller äldre samt personer 65-79 år som har dagliga omsorgsinsatser från kommunen rekommenderas att ta en dos under våren 2024. Vi kommer att starta vaccination under vecka 14. Personer 80 år eller äldre kommer att kallas via brev. Du som har dagliga omsorgsinsatser från kommunen kan ringa oss för tidsbokning: 010-4359210. DIGITALA KALLELSER Du kan nu se dina kallelser direkt i mobilen. Logga in på 1177.se, gå till inställningar, välj att i första hand få din information digitalt samt godkänn avisering och delning. Då kommer vården att skicka dina kallelser digitalt.

Vi arbetar för att ge Dig personlig rådgivning och/eller besök samma dag vid behov. Vi har specialistutbildade sjuksköterskor inom diabetes, astma och hjärt-kärlsjukdom. Engagemang inom livsstilsfrågor som rör kost, motion, alkohol och tobak, även kurator och dietist. Sjukgymnast och BVC finns i samma byggnad. Välkommen!

Informationen uppdaterades 07:34 - 15 apr, 2024

Här kan du se omdömen som Närhälsan Ängabo vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin