KBT

Schematerapi

Mindfulness

Välkommen till KBT-Mottagning Yvonne Hellström - KBT Online!

Här kan du få hjälp med KBT-behandling smidigt online, oavsett var i landet du befinner dig. Mottagningen drivs av Yvonne, som är legitimerad psykoterapeut med inriktning mot KBT. Hon har lång erfarenhet av att hjälpa både individer och grupper och har jobbat mycket med stress och stressrelaterad ohälsa.

Det här kan du få hjälp med

Det kan finnas en rad olika anledningar att du söker hjälp hos en psykoterapeut. Oavsett hur din situation ser ut är du välkommen till Yvonne Hellström, som bland annat kan hjälpa till med

• depression

• ångest och panikångest

• stress och utmattning

• relationsproblematik

• stöd och krissamtal

• coaching

• chefshandledning

• rehabilitering.

Yvonne jobbar i första hand med KBT, schematerapi och mindfulness. Mindfulness är särskilt verkningsfull när det gäller stress och ett väldigt bra komplement till KBT.

Så går behandling hos KBT-Mottagning Yvonne Hellström till

Du börjar med att boka ett första samtal, där du får berätta vad du upplever för problem och varför du söker hjälp. Utifrån det guidar Yvonne dig till ett upplägg som passar just din situation och tillsammans gör ni en plan för er kontakt framåt. Kontakten kan se olika ut, ibland räcker det med ett eller några få samtal med några veckors mellanrum, medan det ibland behövs KBT-behandling under en längre tid. Då krävs det som regel att ni ses varje vecka för att hålla igång förändringsprocessen, speciellt i början av terapin.

Om Yvonne Hellström

Mottagningen drivs av Yvonne Hellström som är legitimerad psykoterapeut, socionom och schematerapeut. Hon är också gruppledare i mindfulness, specifikt MBSR (mindfulnessbaserad stressreduktion), och lärare i MediYoga. Yvonne har arbetat som kurator och psykoterapeut sedan 1998 och driver sedan 2010 sin egen mottagning. Sedan pandemin 2021 arbetar hon enbart med onlinebaserad terapi, vilket varit uppskattat av hennes klienter.

Varmt välkommen att kontakta KBT-Mottagning Yvonne Hellström för att boka en tid eller om du undrar något! Du når mottagningen på telefon eller mejl kbtm.yh@gmail.com

Informationen uppdaterades 09:49 - 4 dec, 2023

5 jan, 2024

Jag var lite osäker på om en digital lösning skulle vara ett alternativ för mig, men nu efter att ha talat med Yvonne online, både en intensiv period och vid sporadiska tillfällen så känns det bara positivt. Tillgängligheten att kunna ta ett samtal i den miljö som passar mig har gjort att det har varit enklare att bli personlig och trygg. Yvonne förmedlar en väldigt öppen och trygg känsla genom skärmen. Yvonne är väldigt skicklig på att stötta mig i mitt egna resonemang och får mig att uppleva otroliga aha-upplevelser löpande. Jag blir smartare i samtalet med henne. En otroligt skön känsla.

0708-45#### Visa nummer