Medicheck

Medicheck

Medicheck - din plats för specialistvård online!

Medicheck är din plats för specialistvård! Har du ett besvär som du önskar att kolla upp hos en specialist? Då kan du läsa nedan om Medichecks digitala lösning!

Träffa en specialist hos Medicheck – utan remiss

Utöver enklare hälsoundersökningar kan Medicheck också hjälpa dig att träffa en specialistläkare - helt utan remiss! I Medichecks digitala lösning hittar du närmare 100 stycken legitimerade specialistläkare som alla är tillgängliga för bokning, så att du kan hitta en specialist som passar just dig.

Hos Medicheck kan du känna dig trygg

Alla läkare har minst fem års erfarenhet och är vana att undersöka och behandla patienter med olika besvär. Om din specialistläkare bedömer att du är i behov av vidare undersökning eller vård kan de hjälpa dig med vidare remiss till en fysisk mottagning.

Allt du behöver för att komma igång är Medichecks app, tillgänglig i App Store eller Google Play, eller en dator med webbkamera.

Brett utbud av digitala specialistläkare hos Medicheck

Medicheck har många anslutna specialistläkare till appen, som exempelvis:

• Allergolog

• Psykolog och psykiatriker

• Öron, näsa och halsspecialist

• Urolog

Avgifter hos Medicheck

Hos Medicheck kan du som patient boka läkarbesök som finansieras av regionen, där patientavgiften är antingen 100 kronor eller ingår i frikortet. Detta gäller för ärenden som ingår i primärvården.

Vissa fall, diagnoser och utredningar (såsom licensläkemedel, läkemedel för ADHD, och Liothyroninbehandling till exempel) är dock att betrakta som specialistvård och omfattas inte av Medichecks nuvarande primärvårdsavtal. I dessa fall måste du som patient själv stå för finansieringen. Din behandlande läkare informerar dig i så fall om detta. Kostnaden för ett sådant möte är antingen 750 kronor eller 1 150 kronor, beroende på läkarbesöket. För utredning och behandling på specialistvårdsnivå gäller en privat avgift för alla åldrar, och då gäller ej frikort. När du bokar framgår det om det är en privat avgift som gäller.

Få vård redan idag via Medicheck, utan onödigt krångel!

Informationen uppdaterades 11:03 - 18 apr, 2024

21 apr, 2024

Otroligt dålig inställning till sina patienter. Strul med appen vilket gjorde att läkare inte kunde se att jag var inloggad och vi inte fick kontakt, ändå debiterad 750 kr. Kundtjänst som inte är varken lättnådd eller lösningsorienterad tyvärr. Bra koncept om det funkar men för mkt pengar att bara slänga i sjön.

7 jan, 2024

jag har fått mitt liv tillbaka tack vare den hjälpen jag har fått med min sköldkörtelhälsa hos medicheck. Hos min egentligen väldigt bra vårdcentral följer de mer fyrkantigt blodprovssvaren och lyssnar inte till symptomen. Det funkade ju så länge mina värden stämde med hur jag mådde.