Ladvik 1, Vaxholm

Rygginstitutet Stockholm

Välkommen till Rygginstitutet Stockholm!

På Ladvik i Vaxholm hittar du Rygginstitutet Stockholm, en klinik som har erbjudit rehabilitering sedan 1961! Vi på Rygginstitutet i Stockholm arbetar med multimodala team som ger stöd under din rehabilitering och den beteendeförändring som krävs för att uppnå resultat. Vi förstår att både smärta, stress och utmattning påverkas av flera orsaker, inklusive fysiska, emotionella, psykologiska och sociala faktorer.

Rygginstitutet Stockholm ligger vid havet – och vi har även en egen pool där vi bedriver delar av rehabiliteringen. Vi har boendedel på våra anläggningar och kan erbjuda boende under rehabperioden om det finns ett behov. Rehabiliteringen sker under en längre sammanhängande period i syfte att ge ett bra avstamp i din rehabiliteringsprocess.

Vanliga problem som Rygginstitutet Stockholm behandlar:

Rygginstitutet Stockholm erbjuder professionell rehabilitering för personer som lider av olika problem i rörelseapparaten, till exempel:

- Ryggproblem
- Nacksmärta
- Ledsmärta
- Fibromyalgi
- EDS
- Reumatism.

Vi specialiserar oss särskilt på att hjälpa personer som känner både smärtproblem och stressrelaterade bekymmer.

Minska dina besvär och öka din självkänsla hos Rygginstitutet Stockholm

Rygginstitutet Stockholms främsta mål är att återställa funktionalitet, främja och behålla arbetsförmågan under hela livet, öka självkänsla och motivation, minska upplevda besvär samt minska arbetsfrånvaro och vårdkonsumtion.

Om du har haft ryggproblem i tre till sex månader och redan har sökt hjälp via vårdcentralen utan att uppnå önskat resultat, är du välkommen att söka hjälp hos oss. Vi erbjuder även rehabilitering för utmattningssyndrom.

Egenremiss Stockholm ー så gör du

Har du haft smärta i minst tre månader och/eller lider av utmattningssyndrom? Då kan du söka dig till Rygginstitutet, antingen via remiss från annan vårdinstans eller genom egenremiss. För att kunna komma på bedömning bör du ha träffat läkare samt eventuellt fysioterapeut, psykolog eller andra behandlare i primärvård men ej erhållit önskat resultat.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Rygginstitutet i Stockholm redan idag!

Informationen uppdaterades 11:22 - 25 sep, 2023

Besöksadress