Västra Hamnen Vårdcentral, Malmö

Västra Hamnen Vårdcentral

, Västra Hamnen

Isbergs gata 3, Malmö, 21119 Malmö

Öppet lördag från 12:00

Västra Hamnen Vårdcentral arbetar på uppdrag av Region Skåne. Vi har öppet dagtid i Västra Hamnen samt kvällar och helger på Hyllie Hälsocentral. Hos oss får du oftast tid inom 24 timmar och ambitionen är att du ska få träffa samma läkare vid varje besök. Vi fokuserar särskilt på förebyggande och hälsofrämjande insatser genom intelligent hälsoplanering och tidig upptäckt av riskmarkörer och sjukdomar. Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 12:19 - 22 apr, 2024

12 mar, 2024

Trevlig och god sjuksköterskepersonal men läkare under kritik. Talar öppet om patienter ute i hallen och att "man misstror patienten", detta sägs öppet för alla att höra. God läkaretik eller bemötande verkar inte existera på vårdcentralen. Sjuksköterskorna håller verksamheten flytande, vilket är tur, annars kan verksamheten lika gärna lägga ned. Flera gånger nu som läkare glömt att skriva ut medicin att hämta ut - trots att de säger att man kan gå direkt till apoteket och hämta ut.

22 feb, 2024

Bespara dig tid och stress. Prover och läkarbesök genomfördes utan problem. So far so good. Men…….. Den 9/2-24 får jag meddelande via 1177.se från dr Sara att utifrån proverna skulle dos på läkemedel ändras och att recept finns på närmaste apotek. Men inget recept finns utskrivet och inget finns utskrivet än idag 22/2! Jag har under perioden 9/2-22/2 ringt och mejlat kliniken flertalet gånger ang receptet. Receptionen intygar att dem lägger meddelanden till läkaren och att hon ska återkomma/ta tag i ärendet, men inget händer.

6 nov, 2023

Under all kritik

11 okt, 2023

Empatiskt och trevligt bemötande!

Lördag - Söndag:12:00 - 16:00

Hyllie Hälsocentral

Lördag - Söndag:11:00 - 15:00

Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Livsstilsmottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Arbetsterapi, Dietistverksamhet, Allmänmedicin, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet