Ingelstadsvägen 33, Växjö

Hälsokontroll Stor

Hälsokontroll bas

Graviditetstest

Prostatatest

Välkommen till Svensk Provtagning Växjö!

Hos oss på Svensk Provtagning Växjö kan du boka skräddarsydda hälsokontroller digitalt. Vi hjälper dig med att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden, och om det finns något i din livsstil som du behöver förändra.

Det är smidigt att göra sin hälsokontroll online! Allt sker digitalt, så när du har bokat din hälsokontroll behöver du bara lämna ditt blodprov på vårt provtagningsställe på Ingelstadsvägen 33 i Växjö. När proverna har analyserats får du dina svar och all hälsodata i en digital journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vad erbjuder vi för typer av hälsokontroller?

Hos oss på Svensk Provtagning hittar du ett antal olika hälsokontroller, som fokuserar på lite olika tester, beroende på vad du vill få reda på. Några exempel på hälsokontroller som vi erbjuder är:

• Hälsokontroll Premium Plus
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Läs mer om och beställ våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Växjö?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till?

Du väljer och bokar valfri hälsokontroll online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator. På vardagar får du normalt sett en remiss för provtagning samma dag som du gör din beställning och remissen är giltig i tre månader. Därefter besöker du ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov.

Svensk Provtagning Växjö samarbetar med VaccinF Unilabs, där du kan lämna in blodprov för att analyseras. När dina provresultat är klara får du både mejl och sms från oss. Oftast får du dina provsvar redan efter 1-2 dagar, men i vissa fall kan det dröja något längre. Resultaten och all din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. Journalen sparas online och det är bara du som kan se informationen. Precis som vid bokningen loggar du in med Mobilt BankID eller BankID för att få tillgång till din digitala journal.

Varmt välkommen att boka din hälsoundersökning hos Svensk Provtagning Växjö!

Informationen uppdaterades 13:54 - 27 feb, 2023