Vitalagatan 9, Vetlanda

Hälsokontroll Stor

Hälsokontroll bas

Graviditetstest

Prostatatest

Välkommen till Svensk Provtagning Vetlanda!

Svensk Provtagning Vetlanda är en digital hälsotjänst. Hos oss kan du boka skräddarsydda hälsokontroller för att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden och se om det är något i din livsstil du borde förändra.

Att göra sin hälsokontroll online är ett bra och smidigt alternativ. Allt du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Vitala gatan 9 i Vetlanda. Bokningen gör du på nätet och dina provsvar och all hälsodata samlas i en digital journal tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vilka hälsokontroller erbjuder vi?

Hos oss kan du göra en rad olika hälsokontroller beroende på vad det är du vill testa. Några av de hälsokontroller vi erbjuder är:

• Hälsokontroll Premium Plus
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Du kan läsa mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Vetlanda!

Ett blodprov är ett väldigt enkelt sätt att snabbt få en indikation på hur dina värden ser ut och om du ligger i riskzonen för några sjukdomar. Många av oss har avvikande värden utan att veta om det, så genom en hälsokontroll kan du få behandling i ett tidigt skede, om det till exempel visar sig att du till riskerar hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Utifrån dina provsvar kan du också justera din kost och dina levnadsvanor till det bättre, så att du har förutsättningar att må riktigt bra, riktigt länge!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Vetlanda samarbetar med Vitala Vårdcentral, Unilabs, som du hittar på Vitala gatan 9 i Vetlanda. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Vetlanda redan idag!

Informationen uppdaterades 13:07 - 27 feb, 2023