KBT-terapeut Mino Mehvar

KBT-terapeut Mino Mehvar

Drottninggatan 55, Stockholm

Parterapi

Välkommen till KBT-terapeut Mino Mehvar!

Mino Mehvar är KBT-terapeut och socionom och även legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Hon har över 12 års erfarenhet av att jobba inom människovårdande yrken och hålla i samtal med människor som lider av någon form av psykisk ohälsa. Hon är van vid att ha psykologisk behandling med människor i alla åldrar – både med barn, ungdomar och vuxna. Mino arbetar med målsättningen att du efter avslutad behandling ska känna att du har fått ökad livskvalitet och att du känner att du lever ett mer meningsfullt liv utifrån dina värderingar.

Hos Mino har studenter rabatterat pris.

Det här kan du få hjälp med

Mino utgår ifrån KBT med fokus på ACT, som är den senaste utvecklingen inom KBT och som står för Acceptance And Commitment Therapy. Mino har kulturkompetens och spetskompetens inom våld i nära relation och hedersrelaterat våld och förtryck. Utöver detta kan du även få hjälp med personlig utveckling och med de flesta psykiska besvär, som till exempel med följande:

• oro och olika former av ångest

• depression, nedstämdhet

• negativ självbild och självkänsla

• sömnsvårigheter

• stress och utmattning

• fobier

• sorg, kris

• relationssvårigheter.

Mino erbjuder även parterapi.

Kostnadsfri konsultation hos KBT-terapeut

Hos KBT-terapeut Mino Mehvar erbjuds du 15 minuters kostnadsfri konsultation. Mino tycker att det är en självklarhet att man som patient först ska få möjlighet att känna efter om man är en bra match med terapeuten, innan man bestämmer sig för att påbörja terapi. Mino är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator och studerar till att bli legitimerad psykoterapeut och arbetar under handledning. Hon garanterar dig därmed en god patientsäkerhet.

Varmt välkommen att kontakta Mino Mehvar, på Therapy by Mino, för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 16:41 - 23 apr, 2024

Mino Mehvar

21 apr, 2024

Det kändes tryggt att öppna upp sig för Mino. Hon anpassade samtalet efter min sinnesstämning som jag hade för dagen. Det kändes som att hon brydde sig om min utveckling och mående.

12 feb, 2024

Jag kände verkligen att jag blev tagen på allvar av Mino, och hon gav mig väldigt hjälpsamma tekniker att applicera i vardagen. Att vara kunnig inom sitt område är en sak, men att samtidigt vara en genuin person som innerligt visar att man bryr sig är en annan. Mino stämmer verkligen in på båda beskrivningarna och jag rekommenderar henne varmt :)

9 feb, 2024

Mino mehvar hjälpte mig enormt mycket att ta mig framåt i min utveckling av mig själv. Lyssnade, förstod, gav mig tips och råd för hur jag ska tänka i olika situationer. Jag är glad att jag tog hjälp och att jag fick den hjälpen jag behövde. Rekommenderar starkt

28 dec, 2023

Mino always gives thoughtful, non-judgmental advice. I have come to her often with self- growth and relationships issues and she is able to give honest feedback and advice based on the whole picture and not only how I feel in the moment. She helps me to think of other perspectives other than my own to help relieve anxiety or other negative emotions I may be experiencing. I would highly recommend!

12 nov, 2023

Kände att jag blev tagen på allvar för första gången på väldigt länge. Jag kände att jag fick lära mig mer om att känna mig själv, att ta hand om mig själv och våga vara snäll mot mig själv. Jag lärde mig framförallt om vad jag behöver och hur jag fungerar. Jag har även nu i efterhand kunnat använda mycket av det jag lärt mig för att söka vidare hjälp som även lätt till vidare diagnoser (tex ADHD, GAD) som hjälpt mig att förstå ytterligare saker om mig själv.