Rörsjögatan 26 A, Malmö

Psykoterapi

Parterapi

Krishantering

Pilka Herner har sagt upp sitt avtal med Region Skåne.

Varmt välkommen till Psykoterapeut Pilka Herner i Malmö

På Innerstadens Psykoterapimottagning, i centrala Malmö arbetar Pilka Herner, legitimerad psykoterapeut med många års kvalificerad erfarenhet.

Pilka arbetar utifrån psykodynamisk grund och utgår alltid från nuet och din aktuella livssituation. Hon erbjuder även andra former av terapi.

Metoder Pilka Herner arbetar med:

• psykodynamisk terapi

• kognitiv beteendeterapi KBT

• interpersonell psykoterapi IPT

• visualiserande terapi/symboldrama

Pilka anpassar sitt arbetssätt så att du får den hjälp just du behöver. Ni undersöker tillsammans om, och i så fall hur, dina psykiska besvär hänger ihop med tidigare erfarenheter. Målet är att du ska bli medveten om och därigenom få verktyg att bryta negativa mönster och beteenden.

Psykoterapeut Pilka Herner erbjuder exempelvis hjälp med:

• depression och nedstämdhet

• oro och ångest (panikångest)

• utmattningssymptom/utmattningssyndrom

• låg självkänsla

• relationsproblem

• par- och familjesamtal

• kriser och trauma.

Om Pilka Herner

Pilka har även lång erfarenhet av arbete med ungdomar och unga vuxna bland annat på Skurups Folkhögskola.
På fritiden ägnar hon sig åt att skriva. År 2019 utkom hon med boken Mellan stolarna Det är en roman om psykoterapi där läsaren får följa med tre klienter in i det slutna terapirummet.  ”Samtal pågår”, en uppföljare till romanen, kom ut i november 2023.

Se gärna Pilkas hemsida www.pilkaherner.se.

Grundtaxa hos Psykoterapeut Pilka Herner

Min grundtaxa är 800 kr/session. Viss rabatt kan erbjudas studerande, pensionärer eller vid behov.

Du är varmt välkommen till mottagningen på Rörsjögatan 26(a) för ett första förutsättningslöst samtal.

Informationen uppdaterades 10:06 - 9 apr, 2024

26 okt, 2023

Pilka har varit fantastisk sedan dag ett. Hon har lotsar mig genom svåra tider och hjälpt mig att hjälpa mig själv. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma ’ut på andra sidan’ men med den hjälpen och stöttningen jag fått genom terapin vågar jag idag säga att det är fullt möjligt för vem som helst oavsett svårigheter. Jag är Pilka evigt tacksam och kommer sakna våra samtal - men bär med mig dem för resten av mitt liv. Kan inte rekommendera den rådville nog att ta kontakt med Pilka och få suverän, proffsig och legitim hjälp från första terapitimmen och framåt. Tack för allt, Pilka!

18 dec, 2022

Jag förstår fortfarande inte hur symboldrama, arbete med inre bilder, fungerar. Bara att det fungerar. Det är ett långsiktigt arbete som går djupare än någon annan terapiform för att läka sår och bryta beteendemönster. Att gå hos Pilka har för mig varit direkt livsavgörande och min vardag ser idag helt annorlunda ut - både friare och tryggare.

5 dec, 2022

Att möta Pilka blev för mig fullkomligt livsavgörande. Hon har varit ovärderlig för min möjlighet att ta mig igenom tung sorg, kunna sätta ord på saker, förstå mig själv och det jag upplevt i olika delar av livet, liksom att hjälpa mig navigera mot en framtid. Hon har gett mig en verktygslåda att använda resten av livet, och en stark tilltro till att jag kan hantera det jag möter. Pilka har verkligen lyssnat, varit en trygghet, gett konkreta råd och stöttat - och lika viktigt; vågat ifrågasätta. Varje gång jag tagit ett steg ut ur rummet har ryggsäcken varit lättare att bära.

070873#### Visa nummer