4.56 av 5

Sveavägen 17, Stockholm

Öppet måndag från 08:00

Gynekologisk undersökning

Pris från: 200 kr

Välkommen till Hedda Hela Livet Hötorget!

Du hittar vår mottagning centralt i Stockholm, på Sveavägen 17. Här finns gynekologmottagning, barnmorskemottagning, ultraljudsmottagning och BVC, i ljusa, fina lokaler. Hos oss får du träffa erfaren och engagerad personal, som månar om din integritet och trygghet.

Vi arbetar på uppdrag av region Stockholm och högkostnadsskydd/frikort gäller hos oss.

Träffa våra kunniga gynekologer

Till vår gynekologmottagning kan du vända dig med de flesta gynekologiska besvär, till exempel

• infektioner

• blödningsrubbningar

• smärttillstånd

• endometrios

• framfall

• urininkontinens

• förlossningsskador.

Vi kan också hjälpa till med kontroll av tidig graviditet och preventivmedelsrådgivning, där bedömning av gynekolog krävs.

Hedda Hela Livet följer dig genom hela din graviditet

På vår barnmorskemottagning kan du få hjälp med allt från att välja preventivmedel till att stötta dig under din graviditet. Bland annat kan vi erbjuda

• rådgivning för preventivmedel

• regelbundna kontroller under graviditeten

• behandling av foglossning

• hjälp vid klimakteriebesvär

• test för könssjukdomar

• gynekologiskt cellprov

• graviditetstest.

Auktoriserad ultraljudsmottagning vid Hötorget

På vår ultraljudsmottagning genomför vi alla typer av ultraljudsundersökningar under din graviditet, till exempel

• tidigt ultraljud

• KUB

• NIPT

• rutinultraljud

• tillväxtkontroller/viktskattning senare i graviditeten

• flödesmätningar.

Det här händer hos BVC

På vår BVC följer vi er under barnets första 6 år och kan ge stöd kring allt som har att göra med barnets hälsa och utveckling. Vi svarar på era frågor och erbjuder

• vaccinationer enligt det svenska barnvaccinationsprogrammet

• regelbundna hälsokontroller

• amningshjälp

• föräldragrupper

• samtalsstöd i föräldrarollen.

Varmt välkommen till Hedda Hela Livet Hötorget på Sveavägen i Stockholm!

Informationen uppdaterades 14:34 - 16 nov, 2023

Omdömen från patienter

4.41 av 5
4.62 av 5
4.74 av 5
4.46 av 5
4.56 av 5

1 feb, 2024

The gynecologist was late for 20min. He did not greet or anything. Simply asked what’s my issue, then “take off your clothes”. The exam took less than 2min, prescribed a medicine, that he did not explain what is the purpose. I expressed my concern over another privante part, he simply said he does not evaluate till another 3months..” But if I seek medical help because of pain, I would like professional opinion rather than “we don’t look at it…” then he sent me away…worst medical experience ever!

5 dec, 2023

Var hos Simon Heron och fick ett jättebra bemötande.

26 okt, 2023

Costas är helt fantastiskt gynekologi, tar tid och tar allt på allvar.

24 okt, 2023

Väldigt positivt och proffsigt bemötande. Rekommenderas varmt.

11 okt, 2023

Missnöjd. Sökte vård pga av långdragna mellanblödningar, smärta, och övriga endometrios liknande symptom. Fick träffa ung och arrogant gynekolog. Vid undersökningen sa han att jag hade systor utanför äggledaren, jag blev väldigt orolig och frågade vad det var och han svarade bara kort att han trodde det var endometrios. Och vad innebär det undra jag?? Han svara bara att det är vanligt, väldigt kallt och okänsligt bemötande. Rekommenderade mig att byta preventivmedel för att få bort blödningarna. Ingen information kring endometrios eller systan han upptäckte. Gick därifrån gråtandes.

Måndag - Torsdag:08:00 - 18:00
Fredag:08:00 - 16:00