4.92 av 5
karta knapp bakgrund

Riddargatan 1, Stockholm

Öppet måndag från 08:00

Hedda Hela Livet Östermalm

Välkommen till Hedda Hela Livet Östermalm!

Vår mottagning ligger i ljusa lokaler på Östermalm, ett stenkast från Östermalmstorg. Vi har barnmorskemottagning, ultraljudsmottagning och BVC alla under samma tak. Hos oss sätter vi stort fokus på ditt mående under hela graviditeten och inför förlossningen.

Hedda Hela Livet Östermalm arbetar på uppdrag av Region Stockholm.

Det här får du hjälp med på barnmorskemottagningen

Hos vår barnmorskemottagning kan vi hjälpa dig med allt från ditt första preventivmedel till stöd under graviditeten. Vi erbjuder till exempel

• rådgivning för preventivmedel

• regelbundna kontroller under graviditeten

• behandling av foglossning

• hjälp vid klimakteriebesvär

• test för könssjukdomar

• gynekologiskt cellprov

• graviditetstest.

På vår mottagning får du träffa barnmorskor med lång erfarenhet, som värderar din integritet och trygghet. Vi är specialister inom flera områden, som bäckenbotten, klimakteriet och graviditetsdiabetes. Därför kan vi erbjuda en heltäckande vård, anpassad efter just dina behov.

Vi erbjuder alla typer av ultraljud

Vi på Hedda Hela Livet kan på vår ultraljudsmottagning genomföra alla typer av ultraljudsundersökningar under din graviditet, till exempel

• tidigt ultraljud

• KUB

• NIPT

• rutinultraljud

• tillväxtkontroller/viktskattning senare i graviditeten

• flödesmätningar.

Välkommen till Hedda Hela Livets BVC på Östermalm

På vår BVC följer vi er under barnets första 6 år och kan ge stöd kring allt som har att göra med barnets hälsa och utveckling. Vi svarar på era frågor och erbjuder

• vaccinationer enligt det svenska barnvaccinationsprogrammet

• regelbundna hälsokontroller

• amningshjälp

• föräldragrupper

• samtalsstöd i föräldrarollen.

Hos oss jobbar specialistutbildade sköterskor som har bred erfarenhet och möter er med värme. Vi drivs av att följa med i den senaste forskningen och omvandla den till praktiska hjälpmedel. Vi stödjer dig som förälder och ger dig de verktyg du behöver för att växa in i rollen.

Varmt välkommen till oss på Hedda Hela Livet Östermalm!

Informationen uppdaterades 09:28 - 15 dec, 2023

Omdömen från patienter

4.89 av 5
4.94 av 5
4.9 av 5
4.93 av 5
4.92 av 5

18 feb, 2024

Så otroligt tacksam för att jag hade Camillas fina stöd och positiva energi med mig under hela min graviditet. Så genuint fin varm och omtänksam person, kunde inte önskat mig någon bättre ❤️

10 nov, 2023

Camilla Åkerman vad min barnmorska under tiden jag var gravid- vilket jag är så tacksam för :) Otroligt varm, omtänksam och engagerad som gjorde att jag kände mig trygg och sedd under min första graviditet :) tusen tack!

3 jul, 2023

Är så tacksam att fått ha Eva Silbersky-Carlson till båda mina graviditeter. Underbar, varm, närvarande och engagerad bm. Mot förmodan bli gravid igen skulle jag välja Hedda och Eva igen! ❤️

2 jun, 2023

Supernöjd med min barnmorska Camilla! Så himla gullig och duktig. Överlag väldigt trevlig och glad personal, bra läge och fina lokaler.

23 maj, 2023

Jättefin upplevelse för mig som är gravid för första gången. Jag och min partner var på ultraljud och kände oss så nöjda med allting.

Måndag - Fredag:08:00 - 17:00

Måndag - Fredag:08:00 - 17:00