Fysioterapimottagningen Hammarö Fysioterapi

Fysioterapimottagningen Hammarö Fysioterapi

, Skoghall

Skraggevägen 7 663 41 Hammarö, 66341

Hammarö Fysioterapi har avtal med Region Värmland inom Vårdval Fysioterapi och utför vård på uppdrag av regionen. Patientavgiften är densamma som hos regionens vårdcentraler, sjukgymnaster, fysioterapeuter och mottagningar eftersom vi följer avgiftshandboken. Frikort gäller, och det är remissfritt att söka.
-Fysioterapeuten utför först en grundlig undersökning och bedömning av dina hälsoproblem. -Vi tillhandahåller målinriktad behandling baserad på vetenskapliga metoder, anpassad efter din diagnos baserad på undersökningen och andra utlåtande från vården. -Vi tar emot remisser från alla Sjukhus i Sverige. -Förskriver enklare hjälpmedel. Vidare i behandlingsförloppet följa vi upp och justerar behandlingen baserat på din förändrade smärtbild. Förebyggande åtgärder: Primärvården strävar efter att förebygga en rad folkhälsorelaterade sjukdomar kopplade till din grundsjukdom (samsjuklighet). Specialistkompetens: Vår mottagning har specialkompetens och ett utökat uppdrag från Region Värmland i komplicerat och långvarigt smärtafall. Gruppbehandling: Regelbundna behandlingsgrupper inkluderar artrosskola, utmattningsterapi, balansövningar och andra träningsgrupper.

Informationen uppdaterades 14:46 - 9 feb, 2024

Sjukgymnastik/Fysioterapi, Vårdcentral (BT)