Kurator Familjeläkarna Skokloster
mental health

Kurator Familjeläkarna Skokloster

, Håbo

Dammenleden 1, Skokloster, 74696

Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Till oss i teamet för psykisk hälsa hos Familjeläkarna i Skokloster är du välkommen för samtal när befinner dig i akut kris eller livskris, har problem med relationer, känner dig nedstämd eller deprimerad, känner oro eller ångest, besväras av stress eller utmattning. Ibland kan det räcka med några enstaka samtal, i andra situationer behövs en längre kontakt. Din behandling kan ske enskilt, tillsammans med anhörig eller med andra i grupp. Vid ett första samtal kan vi tillsammans formulera och bedöma vad just du är i behov av. Vi kuratorer har många års erfarenhet och kunskap om psykisk hälsa samt stöd och behandling. Vi arbetar nära vår rehabiliteringskoordinator för att stödja sjukskrivna i rehabiliteringsprocessen samt våra läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter, barnmorskor och barnsjuksköterskor på mottagningen. Vi erbjuder bland annat
psykodynamisk terapi (DTP), bildterapi, kognitiv beteendeterapi (KBT) och mindfulnessgrupper. Behöver du komma i kontakt med oss på teamet för psykisk hälsa ring telefonnummer 018-477 60 60, knappval 2. Eller kontakta oss genom 1177 e-tjänster via Familjeläkarna Skokloster som du finner under relaterade mottagningar nedan. Använd e-tjänsten rådgivning, önskemål om tid eller kontakta oss beroende på vad ditt ärende gäller. Ärenden som skickas in via e-tjänsterna besvaras nästkommande vardag. Välkomna till teamet för psykisk hälsa hos Familjeläkarna i Skokloster!

Informationen uppdaterades 11:30 - 8 maj, 2024

Kuratorsverksamhet