Lagmansvägen 14, Södertälje

Gynekologisk undersökning

Fertilitetsutredning

NIPT test

Kostrådgivning

Oxbackskliniken är en del av Femcare. Du kontaktar oss via appen Femcare eller vår hemsida: www.femcare.com/oxbackskliniken Där kan du boka tid, av-/omboka tid, förnya recept, m.m. Välkommen!

Femcare Oxbackskliniken - barnmorska och gynekolog i Södertälje

Femcare Oxbackskliniken är en gynekolog- och barnmorskemottagning i Södertälje som hjälpt och stöttat kvinnor i över 20 år. Kliniken ligger på Lagmansvägen 14 och drivs idag av Femcare. Här får du ett personligt bemötande i en hemtrevlig miljö. Teamet på Femcare Oxbackskliniken består av gynekologer, barnmorskor, sexolog och dietist, och arbetar i tvärprofessionella grupper – för att du ska få en så bra patientupplevelse som möjligt. Deras fokus är på dig och dina unika behov och förutsättningar.

Snabb och enkel hjälp via Femcare

Idag kan du söka hjälp hos Femcare Oxbackskliniken digitalt, antingen via via appen Femcare eller direkt på hemsidan. Hos oss får du vård digitalt när det går och fysiskt när det behövs. Välj “Sök vård” i appen eller på hemsidan (femcare.com) och välj sedan det du behöver hjälp med, så ser vi till att du får den vård du behöver.

För de flesta besvär behöver du först ha ett videomöte med en barnmorska. Du ser lediga tider och kan boka in dig på en tid som passar dig, alternativt vänta i chatten för att få hjälp så snart det är möjligt. Barnmorskan kommer att lyssna till dina behov och hjälpa dig. Vid behov blir du erbjuden att boka tid hos gynekolog, dietist eller sexolog – digitalt om du önskar och det är möjligt, annars erbjuds du tid för fysiskt möte.

Det här kan du få hjälp med hos Femcare Oxbackskliniken

Hos Femcare Oxbackskliniken kan du få hjälp om du är gravid, vill bli gravid, eller har gynekologiska besvär. Du kan vända dig till kliniken för exempelvis:

• fertilitetsutredningar

• inskrivning graviditet

• ovanliga flytningar i underlivet

• svamp i underlivet

• preventivsmedelsrådgivning

• amningshjälp

• hjälp med PMS

• klimakteriebesvär

Dessutom har Oxbackskliniken en dietist kopplad till deras verksamhet, med fokus på kostrådgivning för besvär och tillstånd inom kvinnohälsa, till exempel:

• graviditet

• amning

• endometrios

• PCOS

Så blir du patient hos Femcare Oxbackskliniken

Femcare Oxbackskliniken har avtal med Region Stockholm för gynekologisk specialistvård och för barnmorskemottagning. Du behöver ingen remiss för någon av verksamheterna. Patientavgiften följer Region Stockholms avtal och är vanligtvis mellan 0 kr och 250 kr.

Du kan söka vård hos Femcare Oxbackskliniken oavsett var i Sverige du bor. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via appen Femcare eller via hemsidan femcare.com, så får du snabbast och smidigast hjälp. Många av de besvär vi tar hand om går att hantera digitalt, vilket många patienter upplever som smidigt. Om du behöver fysisk vård och bor i Region Stockholm bokar vi in dig på Femcare Oxbackskliniken, annars hänvisas du till en lokal motsvarighet.

Välkommen till Femcare Oxbackskliniken i Södertälje!

Informationen uppdaterades 09:41 - 18 mar, 2024

Rikard Ulrich

Kerstin Wolff

Karl-Johan Sturesson

8 feb, 2024

Varit inskriven vid Oxbackskliniken vid två tillfällen och kan verkligen rekommendera deras barnmorskor och den familjära miljön.

28 nov, 2023

Ni är såå bra, trevligt bemötande från alla på Oxbackskliniken och kort väntetid!

08 55 099 ### Visa nummer