Sabbatsbergsgeriatriken, Norrmalm

Sabbatsbergsgeriatriken

, Norrmalm

Olivecronas väg 5,Stockholm, 10239 Norrmalm

Vi är specialiserade på geriatrisk vård och erbjuder utredning, behandling, omvårdnad och rehabilitering av äldre i såväl öppen-som slutenvård.
Vi har läkarbemanning dygnet runt och direktintag från hemmet via ambulans, förfrågningar från primärvård, närakuter, akutmottagningar och akutsjukhusens vårdavdelningar.
Våra 5 vårdavdelningar har viss inriktning mot hjärtsvikt/KOL, ortopediska åkommor, stroke och kognitiv sjukdom. En avdelning är särskilt anpassad för vård av patienter med bäraraskap av MRSA, en bakterie som är motståndskraftig mot flera sorters antibiotika.
Samtliga vårdavdelningar har även ett gemensamt brett akutgeriatriskt grunduppdrag och tar emot dig som försämrats i din kroniska sjukdom eller nyinsjuknat med akuta besvär av olika slag.
Dagtid finns möjlighet till röntgenundersökningar på plats och provtagning är tillgängligt dygnet runt. Vi har en nära samverkan med konsulter, akutkliniker och ambulansverksamhet i hela Stockholmsområdet.
Uppdrag läkarinsatser vid Löjtnantsgården.
Vi samordnar i utskrivning med primärvård, kommun och öppenvårdsrehabilitering.
Vår öppenvård erbjuder flera typer av mottagningar i första hand för personer boende inom vårt geografiska upptagningsområde Kungsholmen, Norrmalm, Östermalm och Lidingö.
Kognitiv mottagning som är specialiserad på utredning av kognitiv sjukdom vid besvär med minne och tänkande. Primärvårdsläkare skriver remiss för bedömning och vi erbjuder en utvidgad utredning.
Osteoporosmottagning utreder och behandlar osteoporos/ benskörhet för personer över 50 år med risk för eller konstaterad osteoporos. Remiss skickas från primärvård för hjälp med bedömning / behandlingsstart och patienter följs även upp i frakturkedja efter vårdtillfälle.
Återbesöksmottagning möjliggör återbesök efter vårdtillfälle i syfte att skapa trygghet för både patient och närstående, säkerställa en god vårdkvalitet och förebygga tidig återinläggning.
Återinläggningsmöjlighet direkt på vårdavdelning hos oss inom 30 dagar från vårdtillfälle erbjuds för de mest sköra.

Informationen uppdaterades 05:41 - 13 dec, 2023

Läkarbesök