Mammografi Sunderby sjukhus, Luleå

Mammografi Sunderby sjukhus

, Luleå

Sunderby sjukhus, Bild- och funktionsmedicin, Trapphus E, följ därefter skyltningen till Röntgen, 97080 Luleå

Region Norrbottens mammografienhet bedriver både klinisk verksamhet och utför hälsokontroller. Kvinnor i åldrarna 40-74 år kallas till hälsokontroll på sjukhusen i Gällivare, Kalix, Kiruna, Piteå och Sunderbyn. Under en övergångsperiod kommer hälsokontroller i Luleå fortsatt att göras på Stadsvikens hälsocentral och i Boden i den mammografivagn som finns på Torpgärdan (Verkstadsvägen 10 utanför Länsservice) Den kliniska verksamheten finns på Sunderby sjukhus i Luleå. Där undersöker vi dig som blir återkallad från screeningen, men också dig med symtom från brösten som har fått en remiss av din läkare eller kontaktat oss direkt. Om du får besvär eller känner en knöl kan du kontakta oss på mammografin för rådgivning, telefon 0920–28 28 42. Undvik parfym, doftande hudkräm och liknande inför besöket. För närvarande uppmanar vi dig att använda munskydd vid besök i vården. Vi rekommenderar också att du kommer i nära anslutning till din bokade tid.

Informationen uppdaterades 13:01 - 17 okt, 2023

+4692028#### Visa nummer