Barnavårdscentralen Laxen, Ängelholm

Ängelholm

0431 - 58 70 78 , 0431 - 58 70 79

När du har fått barn är du välkommen till oss. Vi ger dig stöd under ditt barns uppväxt. Du bestämmer själv hur ofta du vill träffas och vad du vill ha hjälp med. Alla besök och undersökningar är gratis.

Hos oss arbetar sjuksköterskor och läkare som är specialistutbildade för vård av barn. Vi utför bland annat hembesök, vaccinationer och undersökningar av ditt barns hälsa och utveckling fram till skolstart. Du kan även få råd och stöd om amning eller om ditt barn är sjukt.

Vi har nära kontakt med förskolor och samarbetar med andra specialister inom barns utveckling och hälsa. Vi är en del av Familjecentralen Lilla Laxen. Här finns personal och verksamheter för hela din familj, till exempel barnmorskemottagning, öppen förskola och social rådgivning.

Telefon 0431 - 58 70 78 0431 - 58 70 79 Växelnummer0431 - 58 71 50

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Barnavårdscentral Ängelholm

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola