KiropraktorKompaniet

Birger Jarlsgatan 34, Stockholm - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 15:00

Logo KiropraktorKompaniet

Östermalm, Stockholm

KiropraktorKompaniet AB drivs och ägs av kiropraktorer med målsättning att hjälpa människor till ett aktivt och smärtfritt liv. Kliniken använder sig av ett kvalitetssäkringssystem som kontinuerligt uppdateras.

Våra kiropraktorer hjälper patienter att behandla smärta i ömma och trötta muskler som hindrar kroppens naturliga rörelser.

Nära samarbete för god rehabiliteringsträning

KiropraktorKompaniet driver ett nära samarbete med gym i närområdet, något som ger goda möjligheter till rehabträning för våra patienter.

Vi är legitimerade kiropraktorer

Våra kiropraktorer har en femårig högskoleexamen med legitimation utfärdad av socialstyrelsen. Alla har tidigare arbetat som instruktörer och personliga tränare, något som gör att träning ligger oss varmt om hjärtat.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss!

Om våra lokaler

Vi sitter i nyrenoverade och moderna lokaler på Birger Jarlsgatan, ett stenkast från Stureplan. För oss är det viktigt att du som patient ska få ett varmt mottagande, ditt besök ska vara positivt från det att du kliver in genom dörren.

Vilken utbildning har våra medarbetare?

Våra kiropraktorer har en 5-årig högskoleexamen med legitimation utfärdad av socialstyrelsen.

Informationen uppdaterades 01 juni 2016 av Vården.se

Massör

Karta - Birger Jarlsgatan 34, Stockholm

• 14:43 - 07 jul, 2013

• Fråga ställd 12:55 28 mar 2013

Har ni vårdavtal med landstinget?

Nej tyvärr. Nybesök kostar 650:- och tar c:a 60 min. /Fredrick

• Fråga ställd 20:57 13 jun 2012

Vad är skillnaden mellan en Kiropraktor och naprapat?

KiropraktorKompaniet svarar:

Kiropraktorer och naprapater jobbar oftast med patienter som har samma typ av besvär. Tekniken kan skilja sig något mellan terapeuter men strävan är att behandla orsaken och inte bara symtomen till besvären. Det viktigaste är att du hittar någon du litar på och att han/hon gör sitt yttersta för att hjälpa dig.

• Fråga ställd 20:57 13 jun 2012

Är kiropraktisk behandling säkert?

KiropraktorKompaniet svarar:

Ja. Studier och praktisk erfarenhet visar på att behandlingen är mycket säker. Vid all aktiv behandling kan det dock uppstå bieffekter. De vanligaste bieffekterna vid kiropraktisk behandling är ömhet vid det behandlade området, dessa kan kvarstå i en till två dagar.

• Fråga ställd 20:56 13 jun 2012

Vad kan kiropraktorn hjälpa mig med?

KiropraktorKompaniet svarar:

En kiropraktor behandlar främst problem i rörelseapparaten, dvs smärta, stelhet och funktionsnedsättningar i kroppens leder och muskler. Vanliga sökorsaker är ryggskott, nackspärr, spänningshuvudvärk, bensmärta mm.