Akademikliniken

Storängsvägen 10, Stockholm - Visa på karta

Logo Akademikliniken

Östermalm, Stockholm

Om Akademikliniken

Akademikliniken är Nordens ledande privata klinik för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi. Vår storlek är din trygghet. Alla våra kliniker är tekniskt utrustade för att vi skall kunna erbjuda en säker omvårdnad och optimala behandlingsresultat.

Hos oss möter du endast legitimerade och auktoriserade specialister inom plastikkirurgi, dermatologi, injektionsbehandlingar och medicinsk hudvård. Vi månar om ett personligt bemötande där vi sätter ditt välbefinnande först.

Vad Akademiklinken kan erbjuda

Vi utför plastikkirurgiska ingrepp som bröstförstoring, bukplastik och facelift, men vi utför även rekonstruktiv kirurgi. Till skillnad från flertalet kliniker som sysslar med estetisk kirurgi sysslar vi på Akademikliniken även en hel del med denna del inom plastikkirurgin.

Vi utför även icke-kirurgiska ingrepp såsom hud-, laser- och injektionsbehandlingar.

Vi har Sveriges största maskinpark inom lasrar och kan ge dig den behandlingen som är optimal för just dig.

Vad innebär plastikkirurgi?

Plastikkirurgi och andra estetiska behandlingar förändrar inte din personlighet, däremot kan vi förbättra eller återställa ditt utseende. Vi kan helt enkelt korrigera något som du personligen tycker är besvärande vilket ofta bidrar till bättre självförtroende och självkänsla.

Vi eftersträvar alltid naturlig skönhet. Därför utgår vi från dina önskemål men tar också hänsyn till dina förutsättningar. Vi ska inte göra om dig till någon annan utan vi ska göra dig till lite mera du.

Avbokningar

Vi tar EJ emot avbokningar via mejl.

Informationen uppdaterades 16 augusti 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Akademikliniken