Blodcentralen Sala, Västmanlands sjukhus Sala

Om Blodcentralen Sala, Västmanlands sjukhus Sala

Blodcentralen Västmanland samlar in blod och förser sjukhuset med blod och blodkomponenter som är en nödvändig förutsättning för att kunna bedriva modern sjukvård.

När du lämnar blod gör du en viktig insats eftersom blod inte kan tillverkas på konstgjord väg. Du kan ge blod på Blodcentralen i Västerås, Blodcentralen Sala men även i blodgivartrailern.

För information om öppettider och hållplatser för trailern kan du kolla Blodcentralernas webbplats geblod.nu

Västmanlands sjukhus, Sala - visa på karta