Västmanlands sjukhus Sala, Sala

Om Västmanlands sjukhus Sala, Sala

Här får du personlig sjukvård i det lilla formatet. Ett gott bemötande, hög kvalitet och helhetssyn är viktigt för oss. Vi vill också att du själv skall få möjlighet att vara delaktig i din vård så mycket du önskar och kan.
Vi bedriver i huvudsak icke-akut specialistvård, avancerad hemsjukvård och rehabilitering.

Lasarettsgatan 1, Sala - visa på karta
Du behöver remiss för besök hos oss. Du kan även lämna in en egen vårdbegäran för bedömning. Alla patienter får tid inom vårdgarantins 90 dagar, oftast inom 4 veckor.
Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, Blodgivningsverksamhet, Dietist, Endokrinologi, Endoskopiverksamhet, Internmedicin, Kardiologi, Klinisk kemi, Kuratorsverksamhet, Medicinsk fotvård, Strokevård