Västmanlands sjukhus Sala, Sala

Om Västmanlands sjukhus Sala, Sala

Här får du personlig sjukvård i det lilla formatet. Ett gott bemötande, hög kvalitet och helhetssyn är viktigt för oss. Vi vill också att du själv skall få möjlighet att vara delaktig i din vård så mycket du önskar och kan.
Vi bedriver i huvudsak icke-akut specialistvård, avancerad hemsjukvård och rehabilitering.

0224 - 580 00 Växelnummer
Lasarettsgatan 1, 733 38 Sala - visa på karta
Du behöver remiss för besök hos oss. Du kan även lämna in en egen vårdbegäran för bedömning. Alla patienter får tid inom vårdgarantins 90 dagar, oftast inom 4 veckor.
Arbetsterapeut, Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, Blodgivningsverksamhet, Diabetesvård, Dietist, Endokrinologi, Endoskopiverksamhet, Fotvård, Hörcentral, Internmedicin, Kardiologi, Klinisk kemi, Kuratorsverksamhet, Logoped, Medicinsk rehabilitering, Sjukgymnast, Strokevård