Barnavårdscentral Hudiksvall Din hälsocentral

Om Barnavårdscentral Hudiksvall Din hälsocentral

Välkomna till barnavårdscentralen (BVC) på Hudiksvalls Hälsocentral som är en stor väletablerad barnavårdscentral med specialistutbildade sjuksköterskor och läkare.$$Våra medarbetare har lång erfarenhet av det mesta i livet tillsammans med barn. Deras främsta uppgift är att tillsammans med dig se till att ditt barn får den bästa vård som behövs för att utvecklas, växa och må bra. Du som förälder ska även känna att du kan få stöd i föräldrarollen om du behöver.$$Varje familj erbjuds:$- en personlig sjuksköterska som kan följa ditt barns utveckling över tid$- basprogram för alla barn där det ingår hälsoundersökningar och kostnadsfria vaccinationer vilka ingår i det svenska vaccinationsprogrammet$- hembesök i samband med barnets födelse och vid 8 månaders ålder$- Babycafe med tillfälle att träffa andra föräldrar i samma situation samt lyssna till externa föreläsare/informatörer$- samarbete med förskolor/specialpedagoger, barn och familjehälsan samt skolhälsovården inför skolstart.

0650 - 920 00 Växelnummer
Kålhagsgatan 20,824 52 Hudiksvall - visa på karta