• 031 – 77 40 292

Vasagatan 34, Göteborg - Visa på karta

Logo Klinik 34

Östra Göteborg, Göteborg

På Vasagatan 34 hittar du Klinik 34, Sveriges första klinik som är specialiserad inom minimalinvasiv estetisk kirurgi. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med allt från bröstoperationer till fettsugning och injektioner.

Vad vi erbjuder

Klinik 34 är ledande i Sverige inom ett stort antal områden. Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Bröstoperationer
  • Botox
  • Hårborttagning med Diolaze
  • Kemisk peeling

Dr Fredrik Berne

Dr Berne har genomfört över 400 operationer under de senaste 10 åren och är en världskänd föreläsare inom estetisk kirurgi. Han har introducerat flera nya metoder, bland annat inom brazilian buttlift, bröstförstoring och fillers. Hans långa och breda erfarenhet gör att vi kan tillgodose de flesta önskemål.

Varmt välkommen till Klinik 34!

Informationen uppdaterades 24 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Klinik 34

Hårborttagning hos Klinik 34 i Göteborg

Hos Klinik 34 erbjuder vi hårborttagning med hjälp av laser och IPL. Behandlingen utförs med Diolaze och ger optimala resultat med ytterst litet obehag.

Hur fungerar hårborttagning med laser och IPL?

Ljuset från laser och IPL passerar genom huden och värmer upp pigmentet som finns i hårsäckarna. Detta förstör näringstillförseln till håret, vilket gör att det inte växer tillbaka igen. Behandlingen är i stort sett smärtfri och kan ta mellan 30 minuter och några timmar, beroende på vilket område som ska behandlas.

För att uppnå optimal effekt behövs oftast 4-7 behandlingar, men det varierar mellan patienter och vissa kan behöva fler behandlingar. Vi kan behandla alla hudtyper med laser och IPL, men för att behandlingen ska vara effektiv måste håret vara pigmenterat. Personer med ljusa eller gråa hår uppnår inte permanent hårborttagning.

Välkommen att boka en konsultation hos Klinik 34!

Bröstförstoring hos Klinik 34 i Göteborg

Hos Klinik 34 erbjuder vi bröstförstoring med två olika metoder: implantat och kroppseget fett. Båda metoderna har sina fördelar och vilken som passar bäst varierar mellan olika patienter.

Bröstförstoring med implantat

Bröstimplantat har utvecklats mycket de senaste åren och det finns många olika typer att välja på, allt för att kunna anpassa efter dina behov och önskemål. Vi använder oss främst av stabila silikonimplantat. Dessa håller formen och kan inte läcka.

Alla implantat har livslång garanti och du har möjlighet att prova hur resultatet kommer att bli framför spegeln med hjälp av ett särskilt system från Natrelle.

Välkommen att boka en konsultation på Klinik 34!

Fillers hos Klinik 34 i Göteborg

Klinik 34 är idag störst i Sverige på injektioner med hylauronsyra, så kallade fillers. Vad är fillers? Vid behandling med fillers in...

Vad är fillers?

Vid behandling med fillers injiceras hylauronsyra i huden. Hylauronsyra finns naturligt i kroppen och hjälper bland annat huden att hållas elastisk och spänstig. Vid injektionen hjälper den till att släta ut huden och ge ett föryngrat utseende.

Vi använder välkända märken

På Klinik 34 har vi valt att endast arbeta med de märken som har gedigen dokumentation och forskning i ryggen, till exempel Restylane och Juvaderm.

Välkommen till Klinik 34!

Fettsugning hos Klinik 34 i Göteborg

Hos Klinik 34 utför vi fettsugning med hjälp av Bodyjet - den mest skonsamma metoden för fettsugning. Hur går behandlingen till? Bodyj...

Hur går behandlingen till?

Bodyjet använder en solfjäderformad vätskestråle som fragmenterar fettet, utan att skada blodkärl och nerver. Det ger ett säkrare och jämnare resultat än många andra metoder. Behandlingen utförs under lokalbedövning och lättare narkos.

Välkommen att kontakta Klinik 34 för mer information!

Bukplastik hos Klinik 34 i Göteborg

När passar det med bukplastik? Efter kraftig viktminskning, fettsugning eller graviditet kan det finnas kvar ett överskott av hud kring b...

När passar det med bukplastik?

Efter kraftig viktminskning, fettsugning eller graviditet kan det finnas kvar ett överskott av hud kring buken. Då kan det vara aktuellt med en bukplastik för att bli av med överskottet.

Olika typer av bukplastik

Bukplastiken anpassas alltid efter dina önskemål och mål med operationen. Ofta kombineras bukplastiken med en fettsugning för att ge en platt mage. Om det bara är muskeln under naveln som är uttänjd och hudöverskottet är mindre kan det räcka med en nedre bukplastik. Ärret placeras diskret och sys med stygn under huden som försvinner av sig själva.

Efter operationen

Efter operationen kommer du att känna dig stel och öm, och du får komma tillbaka på kontroll redan efter ett par dagar. Resultaten kan du börja se efter ett par veckor, men det dröjer minst 6 månader innan du kan se slutresultatet.

Välkommen till Klinik 34!

Grundare av Klinik 34

Mona Sedighpour