• 031-300 7001

Stampgatan 15, vån 6, Göteborg - Visa på karta

Logo Barnmorskehuset

Om Barnmorskehuset

Barnmorskehuset - Den privata barnmorskemottagningen i Göteborg

I en lugn och avslappnad miljö erbjuder vi privat mödrahälsovård/MVC, graviditetsrelaterade/obstetriska ultraljud, NIPT/fosterdiagnostik och preventivmedelsrådgivning.

Vi erbjuder även svensk klassisk massagebehandling för både dig som är gravid och som är nyförlöst.

Vår mottagning ligger centralt i Göteborg och vi välkomnar alla våra patienter med ett varmt och personligt mottagande.

Vi erbjuder en hög tillgänglighet via mejl, telefon och sms.

Vi är en privat MVC vilket gör att vi inte innefattas under fritt vårdval inom Västra Götalandsregionen. Det innebär att Barnmorskehusets tjänster inte är kostnadsfria.

Varmt välkommen till Barnmorskehuset. Vi har tid för dig!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Barnmorskehuset

Mödrahälsovård / barnmorska hos Barnmorskehuset i Göteborg

13 500 kr Avgift vid inskrivning 7500 kr. Avgift andra trimestern 6000 kr och betalas i graviditetsvecka 20. Avgift tredje trimestern 6000 kr och betalas i graviditetsvecka 30. Totalkostnad för hela graviditetspaketet är 19500 kr.

På Barnmorskehuset i erbjuder vi mödrahälsovård utöver det vanliga under din graviditet. Vi erbjuder ett helhetskoncept med mödrahälsovår...

Ultraljud hos Barnmorskehuset i Göteborg

fr. 700 kr Tidiga ultraljud (v.8+0 till v.12+6) 700 kr, Tidigt ultraljud (v.13+0 till v.17+6) 850 kr, Rutinultraljud 1000 kr, Tillväxtultraljud 1000 kr. Tillväxtultraljud med 3D som tillval 1400 kr.

Vi har en ultraljudmottagning som erbjuder ultraljud under hela din graviditet. Undersökningarna utförs i 2D och 3D/4D och vi är uppdaterade...

NIPT hos Barnmorskehuset i Göteborg

4 995 kr I konsultationen ingår ultraljud, provtagning och analys.

NIPT är ett enkelt, säkert och mycket tillförlitligt prenataltest för trisomi 21, 18 och 13 (de tre vanligast förekommande). Som extra tillv...

Förlossningsförberedande kurs hos Barnmorskehuset i Göteborg

fr. 3 995 kr par.

Barnmorskehusets i Väst erbjuder en kurs i förlossningsförberedelse. Det är en teoretisk kurs full med hjälpsamma verktyg inför förlossninge...

Gravidmassage/massage hos Barnmorskehuset i Göteborg

895 kr 30 min

Barnmorskehuset erbjuder svensk klassisk massagebehandling hos leg barnmorskor som är diplomerade massörer. Vi har en unik kunskap om den gr...

Preventivmedelsrådgivning hos Barnmorskehuset i Göteborg

700 kr 30 min

Vi erbjuder preventivmedelsrådgivning och förskrivning utifrån dina önskemål och förutsättningar. Vi hjälper dig med val av rätt preventivme...

Anneli Asker

Hanna Friberg

Leg gynekolog och obstetriker

Karta - Stampgatan 15, vån 6, Göteborg

13:24 - 20 jun, 2018 skrev:

Har tre barn men har tyvärr varit gravid dubbelt så många gånger - kan säga att jag har testat ALLA privata och kommunala MVC och barnmorskemottagningar i Göteborg och även Stockholm. Och Barnmorskehuset är den absolut bästa av dem. Genuin omtanke, högklassig vård och professionell personal - vad mer kan man önska sig. Har haft svårt ångest pga tidigare svåra graviditeter men har blivit omhändertagen av BH på det bästa möjliga sättet.

13:45 - 19 apr, 2018 skrev:

Gjorde både tidigt ultraljud samt tillväxtultraljud. Underbart och tryggt bemötande och mysiga miljöer. Stor eloge till personalen.

14:45 - 22 jan, 2018

21:17 - 14 aug, 2017 skrev:

Det går inte att beskriva hur underbar denna kliniken och personalen är. Jag skrev in mig på en statlig mottagning först men jag sökte snabbt efter en privat klinik då jag var så missnöjd. Hittade Barnmorskehuset och kände direkt att detta är den kliniken man ska vara på. Jag har aldrig känt mig så trygg, det är verkligen kompetent, erfaren och pålitlig personal, det går inte att hitta bättre!

16:19 - 20 mar, 2017 skrev:

Jag var på gravidmassage i vecka 35 och det var fantastiskt! Sängen man ligger på är så skön så även om man har ont lite här och där (vilket jag hade) så var det väldigt avslappnande. Kan varmt rekommenderas!!!

09:06 - 11 feb, 2017 skrev:

Jag var på ett köpt Tillväxtultraljud i v 34
Och jag kan varmt rekommendera det!
Barnmorskan Karin som gjorde ultraljudet var otroligt varm och lätt att prata med. Hon gick igenom bebisen väldigt noggrant och förklarade varje liten del av vad hon såg så det kändes verkligen som hon uppfattade denna stunden lika värdefull som jag.
Lokalen var väldigt mysig och stilfullt inred!

21:16 - 18 nov, 2015 skrev:

Anneli är en fantastisk mvc att komma till både som blivande mamma och pappa! Vi känner att vi blivit sedda och lyssnade till på ett helt annat sätt än hos den kommunala mvc som annars finns tillgänglig.

18:51 - 18 nov, 2015

12:55 - 18 nov, 2015 skrev:

Anneli är en fantastisk barnmorska som fick mig att känna lugn och förväntan. Hon var tillgänglig när jag behövde och lyssnade på alla tankar som kan komma i sin graviditet.

12:23 - 18 nov, 2015 skrev:

Anneli är en fantastisk barnmorska! Lugn, trygg och kunnig. Har fått mig att känna mig sedd och bekräftad genom båda mina graviditeter.

11:59 - 18 nov, 2015 skrev:

Helt värt att investera i. Rekommenderar starkt.

11:44 - 18 nov, 2015 skrev:

Underbart med ett personligt bemötande och en barnmorska som bryr sig om vår lilla familj dygnet runt, under hela graviditeten och även efteråt!

10:14 - 18 nov, 2015 skrev:

Med fingertoppskänsla och värme har Anneli på Barnmorskehuset i väst följt oss genom två graviditeter. Våra frågor och problem togs på allvar och vi som blivande föräldrar blev sedda och trygga. När det strulade med nr 2 fanns Anneli där och hjälpte oss i kontakten med övriga vårdgivare. Jag kan varmt rekommendera Barnmorskehuset i Väst för alla gravida par!

09:57 - 18 nov, 2015 skrev:

Hos Barnmorskehuset fick jag ett otroligt bra bemötande. Jag är tacksam att jag gick hos dom under min andra graviditet då den var svårare och jag fick mycket mer och bättre hjälp än jag upplevde att jag fick hos mvc. Framför allt var min barnmorska här, Annelie, alltid tillgänglig, lyssnade, peppade och stöttade hela vägen in i förlossningsrummet.
Jag kan vart rekommendera barnmorskehuset, de ger den vård och omtanke alla gravida kvinnor bör få.

09:55 - 18 nov, 2015

• Fråga ställd 11:08 27 sep 2018

Hej, mitt namn är Sofia. Jag har just plussat på ett grav.test. Jag vill gärna gå hos er. Det är väldigt tidigt, skulle få mens idag och plussade idag. Har ni möjlighet att ta emot mig? Hur börjar jag?
    Mvh,
    Sofia

Hej Sofia!
    Du är varmt välkommen att gå hos oss.
    Du kan höra av dig via mail eller telefon för tidsbokning av inskrivning eller boka din tid via hemsidans onlinebokning.
    Vill bara uppmärksamma dig på att det är förknippat med en avgift att gå på Barnmorskehuset.
    Se prisuppgifter på hemsidan.
    Varmt välkommen!
    Barnmorskorna på Barnmorskehuset

• Fråga ställd 19:17 29 aug 2017

Använder ni 3D vid tillväxtultraljud? Jag är gravid i v 27 (26+3)

Hej Ida!
    Vi har idag inte 3D ultraljud men kommer inom en månad ha den möjligheten. Håll dig uppdaterad på vårt utbud via hemsidan. Varmt välkommen!

• Fråga ställd 16:09 23 feb 2017

Har ni så man kan använda frikort?

Hej Louise!
    Frikortet gäller inte hos oss då vi är ett helprivat alternativ och inte får stöd från VGregionen.

• Fråga ställd 18:59 06 jan 2017

Har haft min första spiral insatt sedan september. Vaje gång jag har virus i kroppen blir spiralen jätteobehaglig! Ska jag ta ut den?

Barnmorskehuset svarar:

Jag tror att det är bäst att du tar kontakt med den kliniken som satt in den på dig för vidare råd och guidning.
    Innan uttag tycker jag att det är lämpligt att kontrollera att den sitter på plats.
    Det görs av en gynekolog med ultraljud.
    Med vänlig hälsning

• Fråga ställd 07:45 24 nov 2015

Möjligt att få en uppskattad förlossningsvikt (på barnet) vid tillväxtultraljud? Hur många bilder får man?

Barnmorskehuset svarar:

Det är en skattad vikt du får vid ultraljudstillfället och utifrån det kan man uppskatta en ungefärlig vikt.
    Vanligtvis brukar det bli 2-3 bilder men man kan även föra över bilder på USB.
    Vänligen ring 031-3007001 för tidsbokning.
    Mvh