Öppet måndag från 08:00

Lits hälsocentral

Sörevägen 8,836 31 Lit

Lits hälsocentral

Hälsocentralen ligger i Lits centrum på Sörevägen 8. Gratis parkering/handikapparkering nära entrén och Apoteket Hjärtat finns inne på hälsocentralen. Från Östersund är det 22 km till Lit, väg E 45. Buss går dagligen från Östersund till Lit nr 140/142 och 143 mot Lit eller Häggenås. Hälsocentralen betjänar ca 4200 invånare. Hälsocentralen i Lit ansvarar även för äldreboendet Häradsgården och är sammanbyggt med hälsocentralen. Här finns också servicelägenheter samt hemtjänststation. I samma byggnad som hälsocentralen, på övervåningen finns kommunen med bla sjukgymnast, arbetsterapeut och distriktssköterskor som vi samarbetar med.

Informationen uppdaterades 17:05 - 16 mar, 2021

Måndag : 13:00 - 14:00