Öppet måndag från 08:00

AN Fysiocenter

Kunskapens väg 6 83140 Östersund

AN Fysiocenter

AN Fysiocenter är en sjukgymnast- och idrottsmedicinsk mottagning i Östersund. Mottagningen är en verksamhet i Praktikertjänst AB och har avtal med Jämtlands Läns Landsting. Vår specialitet är Ortopedisk Manuell Terapi (OMT), det vill säga diagnostik och behandling av besvär i rygg, nacke och leder. Vi tar emot patienter från hela landet och har ett brett samarbete i nätverk med andra specialiteter. Ortopedisk Manuell Terapi (OMT) är ett specialistområde inom sjukgymnastik som omfattar undersökning, behandling och förebyggande av smärta i rygg, leder, muskler och nerver. Vårdtyp: Utifrån en helhetssyn görs en analys av patientens sjukhistoria, smärt- och funktionsstatus. En manuell undersökning omfattar systematiskt, specifikt riktade rörlighets-och smärtreproduktions- respektive avlastningstester av leder, muskler och nerver i rygg och extremiteter.

Informationen uppdaterades 17:02 - 29 jun, 2021