Karlavägen 58, våning 1, Stockholm

Mama Mia Östermalm BVC

Välkommen till Mama Mia Östermalm BVC!

Du hittar oss i ljusa och fina lokaler på Karlavägen på Östermalm. Vi följer er på resan från det att barnet är nyfött tills det att de börjar skolan. I samma hus som BVC finns också barnmorskemottagning, gynekologimottagning och mottagning för sexuell hälsa.

Vad händer på BVC?

På BVC få ni stöd och information under de första åren i barnets liv. Vi vägleder er och kan bland annat hjälpa till med frågor om mat, sömn, utveckling, skrik och oro. Vi arbetar naturligtvis efter barnhälsovårdens basprogram och det svenska vaccinationsprogrammet. Det innebär bland annat läkarbesök och hembesök under barnets första år, samt regelbundna hälsokontroller och vaccinationer. Du som har svårt att komma igång med amningen kan också få amningshjälp.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och vi har ett tjugotal mottagningar i Stockholm och Skåne. Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig genom graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas naturligtvis efter just era individuella önskemål och behov, för vi vet att varje familj är unik!

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Varmt välkommen till Mama Mia BVC på Östermalm!

Informationen uppdaterades 10:56 - 10 apr, 2024

12 mar, 2024

Så bra BVC, rekommenderas varmt <3! Känner mig alltid trygg med min barnsjuksköterskas råd.

27 okt, 2022

31 aug, 2021

Trugtt att ha vår BVC sjuksköterska som bollplank när allt var kaos.