Riddargatan 1, Stockholm

Gynekologisk undersökning

Välkommen till Hedda Hela Livet Östermalm!

Vår mottagning ligger i ljusa lokaler på Östermalm, ett stenkast från Östermalmstorg. Vi har gynekologmottagning, barnmorskemottagning, ultraljudsmottagning och BVC, alla under samma tak. Hos oss sätter vi stort fokus på ditt mående under hela graviditeten och inför förlossningen.

Hedda Hela Livet Östermalm arbetar på uppdrag av Region Stockholm.

Träffa våra kunniga gynekologer

Till vår gynekologmottagning kan du vända dig med de flesta gynekologiska besvär, till exempel

• infektioner

• blödningsrubbningar

• smärttillstånd

• endometrios

• framfall

• urininkontinens

• förlossningsskador.

Vi kan också hjälpa till med kontroll av tidig graviditet och preventivmedelsrådgivning, där bedömning av gynekolog krävs.

Det här får du hjälp med på barnmorskemottagningen

Hos vår barnmorskemottagning kan vi hjälpa dig med allt från ditt första preventivmedel till stöd under graviditeten. Vi erbjuder till exempel

• rådgivning för preventivmedel

• regelbundna kontroller under graviditeten

• behandling av foglossning

• hjälp vid klimakteriebesvär

• test för könssjukdomar

• gynekologiskt cellprov

• graviditetstest.

På vår mottagning får du träffa barnmorskor med lång erfarenhet, som värderar din integritet och trygghet. Vi är specialister inom flera områden, som bäckenbotten, klimakteriet och graviditetsdiabetes. Därför kan vi erbjuda en heltäckande vård, anpassad efter just dina behov.

Vi erbjuder alla typer av ultraljud

Vi på Hedda Hela Livet kan på vår ultraljudsmottagning genomföra alla typer av ultraljudsundersökningar under din graviditet, till exempel

• tidigt ultraljud

• KUB

• NIPT

• rutinultraljud

• tillväxtkontroller/viktskattning senare i graviditeten

• flödesmätningar.

Välkommen till Hedda Hela Livets BVC på Östermalm

På vår BVC följer vi er under barnets första 6 år och kan ge stöd kring allt som har att göra med barnets hälsa och utveckling. Vi svarar på era frågor och erbjuder

• vaccinationer enligt det svenska barnvaccinationsprogrammet

• regelbundna hälsokontroller

• amningshjälp

• föräldragrupper

• samtalsstöd i föräldrarollen.

Hos oss jobbar specialistutbildade sköterskor som har bred erfarenhet och möter er med värme. Vi drivs av att följa med i den senaste forskningen och omvandla den till praktiska hjälpmedel. Vi stödjer dig som förälder och ger dig de verktyg du behöver för att växa in i rollen.

Varmt välkommen till oss på Hedda Hela Livet Östermalm!

Informationen uppdaterades 14:28 - 26 feb, 2024

25 mar, 2024

Bra bemötande men besöken blir alltid försenade mellan 10-30 min.

12 mar, 2024

Jag vill tacka från min hjärta till Elisabet Skinnar för att hon bemötte mig med värme , respekt , empati otroligt kunnig super trevlig barnmorska som tog hand om oss i högsta nivå. Vi kommer aldrig glömma , fantastiskt bemötande och vård tusen tack ❤️❤️❤️🌞och tack alla andra som också tog hand om oss. Rekommenderar Hedda Östermalm till alla.

12 mar, 2024

Var väldigt nervös innan pga dålig upplevelse hos annan mottagning, men fick så otroligt bra och fint bemötande hos Hedda Hela Livet. Toppenvård, väldigt förstående och förklarade bra. Kändes väldigt tryggt och bekvämt! Var hos Axel.

18 feb, 2024

Så otroligt tacksam för att jag hade Camillas fina stöd och positiva energi med mig under hela min graviditet. Så genuint fin varm och omtänksam person, kunde inte önskat mig någon bättre ❤️

10 nov, 2023

Camilla Åkerman vad min barnmorska under tiden jag var gravid- vilket jag är så tacksam för :) Otroligt varm, omtänksam och engagerad som gjorde att jag kände mig trygg och sedd under min första graviditet :) tusen tack!