Riddargatan 12, Läkarhuset Riddargatan, Stockholm - Visa på karta

Logo Glada Tänder Stockholm

Östermalm, Stockholm

Välkommen till Glada Tänder Stockholm på Östermalm!

I Stockholms äldsta läkarhus, Läkarhuset Riddargatan, finns Glada Tänder Stockholmss team bestående av tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor. Vi har funnits sedan 2001 och erbjuder vuxna patienter allmäntandvård. Vi arbetar förebyggande och målet är en frisk patient. För oss är det även viktigt att våra patienter välkomnas till en lugn, trygg och stressfri miljö.

Vi tycker om att göra vackra bett

Hos Glada Tänder Stockholm har vi stor erfarenhet av kronor, broar och fasader. Vi utför även många större rekonstruktioner av bett, så kallad "total remake", exempelvis om patienten har ett mycket slitet bett.

Vår egen podcast: Tandläkarpodden

Glada Tänder Stockholm har en egen podcast som är en podd för alla som vill veta mer om tänder! Läs mer och lyssna här: Tandläkarpodden

Informationen uppdaterades 20 mars 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Glada Tänder Stockholm

Tandläkarundersökning hos Glada Tänder Stockholm

Hos Glada Tänder Stockholm på Östermalm erbjuder vi undersökning hos tandläkare med lång erfarenhet. Så går tandläkarundersökningen till ...

Så går tandläkarundersökningen till

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har några hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det finns.

Om det vid din undersökning visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål, får du ett skriftligt kostnadsförslag att ta ställning till innan eventuell behandling påbörjas.

Vikten av regelbundna undersökningar

Vi rekommenderar alla våra patienter att gå på regelbundna tandläkarbesök för att minska risken för stora och kostsamma behandlingar. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder. Det vanliga, om du inte har några större problem, är att besöka tandläkare varje eller vartannat år.

Välkommen att boka en tandläkartid hos Glada Tänder Stockholm!

Tandhygienistbehandling hos Glada Tänder Stockholm

Hos Glada Tänder Stockholm kan du få professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar, samt polering av dina tänder hos vår duktiga tandhygienist. Tandhygienisten kan också hjälpa dig som har muntorrhet, dålig andedräkt eller blödande tandkött.

Hos tandhygienisten får du även tips och råd om hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du ska ha en god tand- och munhälsa.

Hur ofta behöver jag gå till tandhygienisten?

Hur ofta du behöver gå till tandhygienisten är individuellt och bestäms ofta i samråd med tandläkaren. Regelbundna besök hos tandhygienisten kan vara positivt då sjukdomar och andra problem kan upptäckas tidigt vilket minskar risken för omfattande och kostsamma behandlingar.

Välkommen att boka en tid hos Glada Tänder Stockholms tandhygienist!

Estetisk tandvård hos Glada Tänder Stockholm

Vi hjälper dig till ett vackrare leende! Estetisk tandvård handlar om att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck hos personer...

Vi hjälper dig till ett vackrare leende!

Estetisk tandvård handlar om att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck hos personer. Det finns olika anledningar till varför man väljer estetisk tandvård. Det kan exempelvis vara för att korrigera:

• Sneda och ojämna tänder
  • Missfärgade och mörka tänder
  • Skadade tänder
  • Mellanrum mellan tänderna
  • Svårigheter att tugga

Olika estetiska åtgärder

Beroende på hur du vill förbättra ditt leende finns det olika estetiska åtgärder som kan vidtas. Det kan exempelvis vara tandblekning, skalfasader eller tandimplantat.

Välkommen att boka en tid hos Glada Tänder Stockholm på Östermalm!

Tandimplantat hos Glada Tänder Stockholm

Hos Glada Tänder Stockholm kan vi erbjuda konsultation om tandimplantat för dig som vill ersätta en eller flera förlorade tänder. Så fung...

Så fungerar tandimplantat

Ett tandimplantat är en titanskruv som opereras in i käkbenet. När implantatet har vuxit fast i käkbenet kan olika tandersättningar fästas på skruven. Det kan exempelvis vara en krona eller en brygga, och som när de väl är på plats ser ut och fungerar precis som vanliga tänder.

Välkommen att boka tid för konsultation hos Glada Tänder Stockholm på Östermalm!

Kronor och broar hos Glada Tänder Stockholm

Vad är kronor och broar? Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas av t...

Vad är kronor och broar?

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas av till exempel karies, slitage eller av en specifik händelse. Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan tandläkaren behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Broar sitter ihop i ett stycke och ersätter en eller flera tänder som har skadats. Till skillnad från kronor så fästs broar på de tänder som angränsar till luckan. Mellan dessa stödtänder hänger man sedan den nya tanden som täpper igen luckan och ersätter den gamla tanden.

Välkommen till Glada Tänder Stockholm!

Christin Fischer

Christin Fischer