• 08 - 29 88 44

Kommendörsgatan 5, Stockholm - Visa på karta

• Övrig tid enligt överenskommelse
Logo Complete Skin

Östermalm, Stockholm

Välkommen till Complete Skin på Östermalm!

Vi erbjuder estetiska behandlingar, hudläkartjänster och hudvårdsprodukter. Våra erfarna medicinska specialister utgörs av hudläkare samt sjuksköterskor med lång erfarenhet av hud och estetik. De vägleder och skräddarsyr behandlingsplaner utifrån din förväntningar och individuella förutsättningar.

Complete Skin drivs av hudläkare Dr. Anne Birgitte Undén och tillsammans med personal välkomnas du till Kommendörsgatan 5, Stockholm.

Vi vill vara ditt självklara klinikval

På Complete Skin får du alltid ett personligt bemötande och professionellt omhändertagande i en trygg miljö. Vår ambition är att du ska vara nöjd när du lämnar oss, så att vi är ditt självklara val när du väljer att göra en ny behandling.

Följ oss gärna på Instagram! @drcompleteskin

Vi är ledande inom Ultra V Trådlyft

Complete Skin är ledande klinik och utbildare inom Ultra V Trådlyft. Ultra V Trådlyft är en ny metod för att föryngra huden. Den används för att lyfta, strama till samt öka hudens elasticitet. Behandlingen är säker, effektiv och har kort återhämtningstid. Läs gärna mer på vår hemsida completeskin.se

Kontakta oss på Complete Skin för att boka en konsultation eller behandlingstid!

Informationen uppdaterades 17 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Complete Skin

Ultra V Trådlyft hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skin erbjuder vi den icke-kirurgiska hudföryngrande behandlingen Ultra V Trådlyft. Förutom att vi själva utför behandlingen är vi även ledande distributör och utbildare inom det.

Vad innebär Ultra V Trådlyft?

Ultra V Trådlyft är en metod för att föryngra huden. Den används för att lyfta, strama till samt öka hudens elasticitet. Behandlingen är snabb, effektiv och har kort återhämtningstid.

Metoden innebär att nedbrytbara PDO-trådar fästs under huden och de stimulerar hudens vävnad och produktionen av kollagen och elastin, vilket ger ett uppstramade resultat inifrån och ut. PDO-trådarna finns med olika egenskapar och vilka som används vid behandlingstillfället anpassas utifrån individen.

Behandlingsområden med Ultra V Trådlyft

Metoden används främst i ansiktet men går att använda på större delar av kroppen. Några av de vanligaste behandlingsområdena i ansiktet är:

• Svullnad under ögonen
  • Näsa
  • Hals
  • Haka
  • Dekolletage
  • Käklinje

Vanliga behandlingsområden på kroppen är:

• Överarmar
  • Mage
  • Kärlekshandtag
  • Insida och utsida lår
  • Rumpa
  • Rygg

Hur länge håller effekten av Ultra V Trådlyft?

Direkt efter behandlingen kan du märka den lyftande effekten, men maximal effekt kan ses efter tre månader. Därefter håller effekten i cirka ett och ett halvt år beroende på din livsstil och typ av hud. Vi rekommenderar regelbundna ”touch ups” för att bibehålla den föryngrade effekten längre.

Kontakta oss på Complete Skin för att boka en konsultation av Ultra V Trådlyft!

Ultra V Innofill hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skin erbjuder vi den icke-kirurgiska behandlingen Ultra V Innofill som ger hudföryngring med radiofrekvens. Vad innebär Ultra...

Vad innebär Ultra V Innofill?

Innofill är en behandlingsmetod som föryngrar huden genom att stimulera nybildningen av kollagen. Behandlingsmetoden reducerar slapphet, rynkor och ger en lyftande och åtstramande effekt på ansikte och kropp.

Vid behandlingen stimuleras bindväven med hjälp av radiofrekvens. En tunn kanyl förs in under huden vilket gör att en högre temperatur kan användas för maximal effekt.

Behandlingsområden med Ultra V Innofill

Metoden kan användas för behandling av:

• Dubbelhaka
  • Rynkor
  • Ärr
  • Bristningar
  • Skadad hud
  • Slapp hud

Effekten av en behandling

Effekten av Ultra V Innofill är permanent och en märkbar förändring syns direkt efter behandlingen, men maximal effekt syns först efter tre månader. Du kan behöva ytterligare behandlingar för att bibehålla resultatet och för att kontinuerligt motverka hudens naturliga åldrande. Det går även bra att kombinera Ultra V Innofill med andra behandlingsmetoder.

Kontakta oss på Complete Skin för att boka en konsultation om Innofill!

Ultra V Plasma hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skin erbjuder vi den icke-kirurgiska behandlingsmetoden Ultra V Plasma för att reducera hängande ögonlock, påsar under ögonen samt kråksparkar. Syftet med behandlingen är att skapa en vaknare blick.

Vad innebär Ultra V Plasma?

Vid en behandling penetrerar kontrollerad värmeenergi huden vilket resulterar i en åtstramande effekt i det aktuella området.

Ultra V Plasma kan användas som behandling av:

• Lös hud kring ögon
  • Hängande ögonlock
  • Påsar under ögonen
  • Kråksparkar och rynkor runt ögon
  • Hudföränringar/milier

Resultat och effekt efter en behandling med Ultra V Plasma

Omedelbart efter behandlingen kan en viss svullnad uppstå som går över inom ett par dagar. Full effekt av behandlingen kan förväntas efter cirka en till två månader. Behandlingen ger ett permanent resultat och kan upprepas om ytterligare resultat önskas.

Kontakta oss på Complete Skin för att boka en konsultation!

Ansiktslyft utan kirurgi hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skin erbjuder vi icke-kirurgiska behandlingsmetoder som ger samma effekt som ett ansiktslyft med kirurgi. Hos oss kan vi bland annat erbjuda:

• Ultra V Trådlyft
  • Ultra V Innofill

Vad innebär Ultra V Trådlyft?

Ultra V Trådlyft är en ledande metod för att föryngra huden. Den används för att lyfta, strama till samt öka hudens elasticitet i ansiktet eller på utvalda ställen på kroppen.

Vad innebär Ultra V Innofill?

Innofill är en behandling som föryngrar huden genom att stimulera nybildningen av kollagen. Behandlingsmetoden reducerar slapphet, rynkor och ger en lyftande och åtstramande effekt.

Kontakta oss på Complete Skin för att boka en konsultation om ansiktslyft utan kirurgi!

Hudläkare hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skins hudläkarmottagning kan du träffa hudläkare Anne Birgitte Undén som hjälper patienter med olika hudsjukdomar och hudbesvär. Vanliga besvär som du kan få hjälp med på hudmottagningen är:

• Tumörer
  • Födelsemärken
  • Sol-och åldersförändring
  • Vårtor
  • Fibrom

Vi utför även prickkontroller och mikroskopisk undersökning av hudförändring vid behov.

Complete Skin har inget avtal med landstinget och tar inte emot frikort eller patienter via landstinget.

Välkommen till vår hudläkarmottagning på Complete Skin!

Acne hos Complete Skin i Stockholm

Hos Complete Skin kan du träffa en hudläkare som kan hjälpa dig med bedömning och behandling av acnebesvär. Vad är acne? Acne är infla...

Vad är acne?

Acne är inflammerade talgkörtlar som ofta syns som utslag i ansiktet, på bröstet och ryggen. Inflammationen beror på överskott av vanliga hudbakterier eller av en rubbning mellan balansen på normalfloran av talg och hormoner.

Om du har acneärr

Har din hud många acneärr? På Complete Skin kan vi erbjuda flera behandlingsmetoder för att reducera ärr som uppkommit på grund av acne.

Välkommen att boka en tid eller konsultation hos Complete Skin!

CoolSculpting / Fettreducering hos Complete Skin i Stockholm

Vi erbjuder den icke-kirurgiska fettreduceringsbehandlingen CoolSculpting. Metoden används för att på ett säkert och effektivt sätt, frysa bort oönskat fett på ett flertal områden på kroppen. De vanligaste behandlingsområdena är:

• Putmage
  • Övre valken på magen
  • Kärlekshandtag
  • Insida och utsida lår
  • Gäddhäng på armar
  • BH-valk
  • Manliga bröst

Hur fungerar CoolSculpting?

CoolSculpting innebär att man med hjälp av kontrollerad kyla tar bort fettceller. Kroppens fettceller är extra känsliga för kyla och när man tillför kylan så kristalliseras fettcellerna och dör. Kroppen transporterar sedan gradvis bort de döda hudcellerna via lymfsystemet, vilket gör att fettdepån minskar och ger en naturligt skulpterad kropp.

Effekten av en behandling

Vissa patienter kan märka av resultaten tre veckor efter den första behandlingen, men den stora förändringen brukar man se först en till tre månader efter behandlingen.

Vi börjar med en konsultation

Innan du kan göra en behandling med CoolSculpting behöver du göra en konsultation hos oss. Vid konsultationen får du träffa vår CoolSculptingspecialist för att diskutera vilket/vilka områden du vill behandla och hur din behandlingsplan kommer att se ut.

Välkommen att boka en konsultation hos Complete Skin!

Peeling hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skin erbjuder vi medicinsk peeling från Neostrata. En peelbehandling avlägsnar gamla och skadade hudceller tillsammans med orenheter djupt i porerna. Behandlingen stimulerar huden till nybildning vilket ger en smidigare hud med ökad lyster.

Vi individanpassar din peeling efter din hudtyp. Oavsett om du har problem med huden eller inte, är peeling mycket effektivt för att behandla, underhålla och förebygga.

Vi erbjuder även Retinol-peel

Vår Retionol-peel är en peel med unik sammansättning av Retinol och volymgivande Aminofill för att förbättra hudens struktur och spänst. Den ger en jämnare hudton och minimerar linjer och rynkor.

Välkommen att boka en tid hos Complete Skin!

PRP-behandling mot håravfall hos Complete Skin i Stockholm

Hos Complete Skin erbjuder vi PRP för att behandla håravfall hos män och kvinnor. De vanligaste behandlingsområdena är håravfall på huvud och skalp.

Vad innebär en PRP-behandling?

PRP kallas också vampyrmetoden och är en naturlig metod för att bromsa håravfall och återaktivera tillväxten av hår. Behandlingen innebär att patienten injiceras med sin egen blodplasma som frisätter tillväxtfaktorer, ökar blodtillförseln och ökar spridningen av hårsäcksceller. Det ger en hårförnyelse samt starkare, tätare och finare hår.

Hur många behandlingar som behövs är individuellt och beror på graden av håravfall. Innan en PRP-behandling gör vi alltid en konsultation för att kunna göra en bedömning och skräddarsy en behandlingsplan efter dina behov.

Effekten av en PRP-behandling

I regel avstannar håravfallet redan en månad efter första behandlingen. Återväxten brukar vanligtvis åter påbörjas efter två till tre månader.

PRP som hudföryngring

PRP kan också användas för att reducera ålderstecken såsom rynkor, slapp hud och ojämnheter. Behandlingen kan göras på ansikte, dekolletage, hals och händer.

Välkommen att boka tid för konsultation hos Complete Skin!

Skinbooster hos Complete Skin i Stockholm

Skinbooster är en unik behandling som återfuktar huden på djupet, förbättrar hudens kvalitet och elasticitet samt reducerar rynkor och fina linjer. Behandlingen ger också huden en naturlig lyster.

Hos Complete Skin erbjuder vi skinbooster utförd av läkare eller sjuksköterska. Några av de vanligaste behandlingsområdena med skinbooster är:

• Ansikte
  • Händer
  • Dekolletage
  • Hals
  • Acneärr
  • Läppar

Vad innebär en skinbooster?

Vid en skinboosterbehandling används en unikt framtagen hyaluronsyra som injiceras i små doser under huden. Hyaluronsyra är ett ämne som finns naturligt i huden och har egenskapen att binda vatten. Den unika hyaluronsyran stannar och verkar aktivt i kroppen betydligt längre än vad kroppsegen hyaluronsyra gör vilket resulterar i en djup och långvarig naturlig återfuktning. I motsats till hudvård som man lägger på hudens yta så arbetar skinbooster som en fuktboost av huden inifrån och ut.

Hur många behandlingar som behövs för att uppnå bästa resultat är individuellt, men vanligt är en behandlingskur om tre behandlingar med några veckors mellanrum.

Välkommen att boka tid för en konsultation eller behandling hos Complete Skin!

Fillers hos Complete Skin i Stockholm

Injektioner med filler kan användas för att fylla ut djupa veck och fina linjer. Fillers kan också användas för att förstora läpparna och öka kindernas volym.

Resultatet av en fillersbehandling

Fillers innehåller ämnet hyaluronsyra som finns naturligt i kroppen. Ämnet bryts naturligt ner av kroppen och effekten av en behandling varierar mellan sex och tolv månader. Hur länge resultatet håller i dig beror på behandlingsområdet och individuella skillnader såsom hudtyp och struktur, ålder och livsstil.

Välkommen att boka tid för konsultation eller behandling hos Complete Skin!

Botox hos Complete Skin i Stockholm

På Complete Skin erbjuder vi behandling med botulinumtoxin A, i vardagligt tal kallat Botox. Botox är ett muskelavslappnande ämne som injiceras för att lokalt blockera nervsignaler. På så vis kan muskelns förmåga till kontraktion kontrolleras.

Botox behandlingsområden

Botox används främst för att förebygga, släta ut och reducera rynkor och linjer som skapas av ansiktsrörelser. Vanliga behandlingsområden är:

• Bekymmersrynkan mellan ögonbrynen
  • Kråksparkar runt ögonen
  • Rynkor i pannan
  • Rynkor runt munnen

Botox är även en effektiv behandlingsform för behandling av överdriven svettning, migrän och tandgnissel.

Resultatet av en botoxbehandling

Full effekt av en botoxbehandling syns först efter cirka 7-14 dagar. Därefter håller resultatet i cirka tre till sex månader beroende på individuella skillnader. För att bibehålla effekten rekommenderar vi att behandlingen upprepas.

Välkommen att boka tid för konsultation eller behandling hos Complete Skin!

Dr. Anne Birgitte Undén

Dr. Anne Birgitte Undén

Hudläkare, Grundare och Medicinskt ansvarig

Anne Birgitte har 25 års erfarenhet av både forskning, undervisning och att arbeta direkt med ämnet hud.

Nina Eriksson

Nina Eriksson

Legitimerad Sjuksköterska

Certifierad inom fillers och botulinumtoxin, PRP-behandling, CoolSculpting, Carboxyterapi, IPL och Nd-Yag/Erbium laser. Nina assisterar även Dr. Undén vid samtliga Ultra V Trådlyft.

Ebba Undén

Ebba Undén

Receptionist

Karta - Kommendörsgatan 5, Stockholm

• Fråga ställd 10:14 04 okt 2018

Undrar bara vad Ultra V Plasma är för något? Svårt läsa sig till annat än att man penetrerar huden för att föryngra den men sprutas det in något eller vad? Nyfiken.

Complete Skin svarar:

Hej Helena,
    Ultra V Plasma är en icke-kirurgisk behandling för att framförallt reducera hängande ögonlock, lös hud under ögat samt kråksparkar. Metoden baseras på plasma, en form av värmeenergi som har en kontraherande effekt av huden. Varmt välkommen att läsa mer om Ultra V Plasma på vår hemsida: http://completeskin.se/ultravplasma/
    Med vänlig hälsning

• Fråga ställd 13:45 26 apr 2018

Hej! Vad kostar en konsulation hos en hudläkare för tex vita acneärr? Tack så mycket på förhand!

Complete Skin svarar:

Hej Johanna! Ett hudläkarbesök kostar 1000kr.
    Bästa hälsningar,
    Ebba